הביטקוין לא מפסיק לשבור שיאים - הגיע הבוקר (חמישי) לשווי של 22,173 דולר. כך לפי העיתון הכלכלי ההודי mint ואתר החדשות coindesk, המתמחה במטבעות וירטואלים ובמסחר דיגיטלי. המטבע הווירטואלי קפץ הבוקר בכ-14% והוסיף בשבוע האחרון בלבד יותר מ-20% לשוויו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחודש שעבר חצה הביטקוין את שיאו של כל הזמנים והגיע לשווי של 19,786 דולר, זאת לאחר שזינק במאות אחוזים מאז המפלה הגדולה שחווה בחודש מרץ 2020, בו נפל ביותר מ-50%.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
ביטקוין. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בין האירועים שככל הנראה השפיעו על העלייה של הביטקוין: השקעות גדולות מצד חברות, פתיחת האפשרות לקנות, להחזיק ולמכור מטבעות וירטואלים באמצעות שירות PayPal הפופולרי, וכמובן, משבר הקורונה אשר תקף את העולם בתחילת השנה הנוכחית והוביל מדינות רבות לנקוט במדיניות של ריבית שלילית, כדוגמת גרמניה.
"המחסור בביטקוין והמשך הדפסת הכסף על ידי הבנק הפדרלי של ארה"ב יובילו לכך שהמטבע יגיע בסופו של דבר לשווי של 400 אלף דולר", אמר אתמול סקוט מיינרד, קצין ההשקעות הראשי של חברת ההשקעות גוגנהיים, בריאיון ל-Bloomberg TV. גם ההודעה של הבנק הפדרלי על כך שישאיר את הריבית נמוכה לפחות עד שנת 2023 עשויה לתרום להמשך העלייה בשווי הביטקוין.
אולם, מומחים אחרים טוענים כי דווקא לאור העליות הגדולות, צפויה כעת ירידה בשווי המטבע, כפי שהייתה כשהגיע לשיאו הקודם, בשנת 2017.
פורסם לראשונה: 08:51, 17.12.20