ראש הלשכה של נציב הכבאות דדי שמחי תבע את מקום עבודתו לפני מספר חודשים והגיע לפשרה עם משרד האוצר בגובה 217 אלף שקל, כך דווח לאחרונה ב-ynet. אולם כעת, בנציבות המדינה ובמשרד החשב הכללי באוצר מתנהלת בדיקה בנוגע לחוזה הפשרה שסוכם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כפי שדווח, הרל"ש, שהגיע לתפקיד לאחר שהנציב שמחי הביא אותו לתפקיד של משרת אמון, תבע לאחרונה משירותי כבאות והצלה פיצוי על שעות נוספות שלא שולמו לו במשך מספר שנים. לאחרונה, אישר משרד האוצר את הסכם הפשרה בין המשרד לביטחון פנים והעובד, שממשיך לתפקד כאיש החזק בלשכתו של שמחי. הפיצוי שהיה אמור לקבל הרל"ש מגיע דווקא בשנה שבה קוצצו שעות נוספות של כבאים בשירות והן ניתנות בקפדנות.
תחילת הסיפור לפני כשנתיים, אז מונה הרל"ש על ידי שמחי כראש לשכתו במשרת אמון. עם תחילת העסקתו הוחתם בטעות על חוזה עבודה סטנדרטי של הארגון, חוזה שכלל שכר נוסף על שעות עבודה נוספות כנהוג בכל הסכם. אלא שבכבאות והצלה הבינו מהר מאוד את הטעות, ומספר חודשים לאחר מכן ביקשו ממנו לחתום על חוזה חדש, בשכר גלובלי וללא שעות נוספות. על פי מידע שהגיע לידי ynet, הרל"ש שהבין את הטעות לא חתם על החוזה החדש עד לאחרונה והחליט לתבוע את הכסף המגיע לו על שעות העבודה הנוספות שלא שולמו לו במשך כשנתיים.
בהסכם התגלה כי משרד האוצר הסכים לשלם לרל"ש פיצוי בסך כ-217 אלף שקל בגין השעות שעבד בהן ולא שולם לו תשלום נוסף. במכתב שסיכם את תנאי הפשרה נכתב: "בבחינת עלות הפשרה ביחס לסיכונים הגלומים בתביעה, אנחנו מאשרים בזאת את סכום הפשרה המקסימלי בתיק שיעמוד על 217,592 שקל לכל היותר בגין תשלום הפרשי שכר".
אלא שעכשיו, כאמור הן בנציבות המדינה והן במשרד האוצר מגלים כי ייתכן והסכם הפשרה אינו ייצא אל הפועל ובודקים אותו. ״נושא ההסדר הכספי נמצא כעת בבדיקה משותפת של נציבות שירות המדינה והחשב הכללי במשרד האוצר מול נציבות הכבאות״, נמסר מנציבות המדינה, כאשר במשרד האוצר אישרו את המהלך.
כבאות והצלה: ״הסכם הפשרה החתום בין רשויות המדינה המוסמכות לכך לקצין הוא עובדה מוגמרת המתחייבת על פי כל דין ואין לעובד כוונה להפר אותו. ראוי לציין כי מדובר בקצין ערכי וישר שהחליט לא לתבוע הלנת שכר ופיצויים ובכך הפחית משמעותית את הסכום לו היה זכאי״.