יוניקלו שוב מוכיח שהוא אחד המותגים האהובים ביותר על ישראלים: בזכות מבצעים לא שגרתיים ונוהג ההפצה מפה לאוזן של ישראלים - עשרות אלפי חבילות מיוניקלו יגיעו לארץ. במחסנים של יושופס בניו ג'רזי יש 780 הזמנות מאתר ביי אמריקה ולמעלה מ-10,000 הזמנות שנעשו דרך האתר הרשמי של יוניקלו. "יש לנו עשרות רבים של ארגזי יוניקלו, כשכל ארגז זה 50 מעילים", מספר ירון בן אלי, מנכ"ל יושופס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יושופס היא חברה שבמקביל להפעלתה את אתר ביי אמריקה, גם מספקת כתובת בארה"ב לישראלים שרוצים לקנות באתרים בחו"ל שלא שולחים ישירות לישראל או שולחים ארצה ביוקר.
1 צפייה בגלריה
סניף של רשת יוניקלו
סניף של רשת יוניקלו
סניף של רשת יוניקלו
(צילום: Shutterstock)
גם בדילטס, החברה המתחרה, שגם היא מחזיקה כתובת בארה"ב, מדווחים על למעלה מ-800 מעילים שנחתו בארץ בפחות משבוע וכעת מדובר על אלפי חבילות של המותג.

המחיר של המעיל צנח ב-20 דולר

צרכנים קנו מעיל ביוניקלו ושילבו אותו עם בגדים נוספים כך שלרוב שילמו על המשלוח 40-30 דולר. אפשר היה לקבל ביוניקלו הנחה של 10 דולר + משלוח חינם בארה"ב לקנייה ראשונה + הורדות מחירים של 20 דולר על המעיל הארוך, המאוד פופולרי בקרב ישראלים מ-89 דולר ל-69 דולר. "קנו אותו בערימות, המחיר שלו יצא 300 שקל", טוענת רעות לונברג, שמשווקים דילים דרך קבוצת הפייסבוק "רעות תקני לי".
שתי חברות השילוח מדווחות על גידול של עד 311% בחבילות מארה"ב בנובמבר. כלומר ישראלים קנו פי ארבעה השנה מארה"ב לעומת שנים קודמות, דרך החברות האלה. סביר להניח שבשילוח ישיר ארצה (כשהאתר שולח ישירות לישראל), יש ירידה כי פחות ישראלים קנו באמזון בשילוח ישיר, משום שהוא כבר לא בחינם ולעיתים העלויות שלו גבוהות מדי.
יחד עם זאת, לפי לונברג, היו מכירות שיא באמריקן איגל, אתר ששולח ישירות לישראל וגם לא מעט מכירות באתרים כמו Haloweencostume ששולח ישירות לארץ.

נעליים, קולומביה, גאפ ולפטופים

בן אלי מספר: "הפריט שהזמינו הכי הרבה דרכנו הוא נעליים מ-shoes.com, 6pm ו-DSW. המבצעים היו מטורפים: נעליים שעולות 100 דולר יכולת לקנות ב-40 דולר עם משלוח חינם בתוך ארה"ב. ישראלים קנו בעיקר ביגוד והנעלה. המשלוחים מהירים: אמזון משתהים השנה משום מה אבל האתרים של הביגוד סיפקו תוך יומיים.
"חבילות עדיין ממשיכות להגיע. עד כדי כך שהגיעו אלינו משאיות של אמזון כדי לפרוק חבילות. היו עומסים גדולים גם ברצפה בנתב"ג. יש מספר פסיכי של מיילים מלקוחות חדשים, המון קהל חדש, שמגלה את אמריקה. אנחנו מלווים אותם איך לקנות באינטרנט.
"עוד קנו סופט של של קולומביה, שעולה בארץ 400 שקל ובאמזון עלה 30 דולר. ג'ינס ליוויס. יש עלייה של 274% בתחום האופנה אצלנו. וגם: נהירה מטורפת ללפטופים, עם עלייה של קרוב ל-300%. אחרי כן: צעצועים, קוסטמטיקה וציוד למחשבים היו הקטגוריות הפופולריות. עדיין יש מבצעים ברשתות אופנה רבות כמו אולד נייבי, ג'ימבורי ודה צ'ילדרנס פלייס".
גם לונברג מספרת שקנו דרכה לפטופים ושעוני גארמין מארה"ב. "גאפ היה חזק מאוד. נתנו 60%+10% בגאפ פקטורי ו-50%+10% בגאפ. אברלנד, אתר בגדים עם אג'נדה חברתית, יצא בסייל בבלאק פריידיי כנראה לראשונה מה שמאוד עודד מחירות. הלו יוגה היו בשיא של החיים. זה המותג שמכר הכי הרבה אצלי. היה במבצע עד 70% הנחה ו-20% הנחה לקולקציה חדשה. יש להם שילוח ישיר לארץ.
"לתחושתי אנשים קנו יקר השנה, לא חששו לעבור את ה-75 דולר. כל זה לד קניות מאמזון גרמניה, כשאמזון בריטניה היה חלש מאוד השנה, קניות מסין ועלייה מאוד יפה בקניות מישראל".