מנכ"ל גולדמן זאקס, דיוויד סולומון, התחייב להקל בעומס שמוטל על העובדים בחברה. זאת לאחר שקבוצה של אנליסטים צעירים מהחברה התלוננו להנהלה על העבודה הרבה שמוטלת עליהם ומכבידה בעיקר בסופי שבוע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סולומון ציין במזכר קולי ששלח לעובדי הבנק, כי הוא שמח שעובדים מרגישים בנוח להתלונן ועודד אותם להמשיך לעשות כן. "זה נהדר שאותם אנליסטים התלוננו להנהלה", אמר סולומון. "אנחנו רוצים לייצר מקום עבודה שבו אנשים יכולים להתלונן באופן חופשי".
1 צפייה בגלריה
בימים שעובדים עוד הגיעו למשרד. גולדמן זאקס
בימים שעובדים עוד הגיעו למשרד. גולדמן זאקס
בימים שעובדים עוד הגיעו למשרד. גולדמן זאקס
(צילום: Gettyimages)
עוד אמר המנכ"ל של בנק ההשקעות מהגדולים בעולם כי הוא ידאג לכך שתוגבר האכיפה של "כלל השבת", שאוסר על בנקאים זוטרים לעבוד מיום שישי בשעה 21:00 ועד יום ראשון בבוקר.
סולומון הסביר שהעבודה מהבית הגבירה את העומס בעבודה בבנק, שהיה עמוס עוד לפני כן. "בעולם הזה של עבודה מרחוק, זה מרגיש כאילו אנחנו צריכים להיות מחוברים 24/7. כולנו, כולל המנהלים, רואים זאת. זה לא קל ואנחנו עובדים קשה כדי לשפר את המצב".
דבריו של סולומון הגיעו בתגובה ל"סקר תנאי עבודה", שאותו הציגו מספר אנליסטים זוטרים בבנק בפני ההנהלה של גולדמן זאקס. בסקר הוצגו הטענות שלהם על העומס שהם חווים, כשבין היתר התלוננו על שבוע עבודה בן 95 שעות, שינה מועטה, גסות רוח כלפיהם מצד הבנקאים הבכירים ועוד. 13 האנליסטים שהשתתפו בסקר, כולם בשנה הראשונה במקצוע, דירגו את שביעות הרצון שלהם מהעבודה בציון ממוצע של 2 מתוך 10.
אותו סקר זכה לתשומת לב נרחבת בארצות הברית, בעיקר ברשתות החברתיות. למעשה הוא סיפק הצצה נדירה לתרבות העבודה התחרותית והתובענית בחברות המובילות בוול סטריט, שבהן אנליסטים צעירים נאבקים לבנות לעצמם קריירה יוקרתית. "זה מעבר ל'עבודה קשה', זה לא אנושי על גבול ההתעללות", כתב אחד המשתתפים. העובדים הזהירו כי הם עשויים לעזוב את הבנק תוך שישה חודשים אם משהו לא ישתנה.