קבוצת קניוני עזריאלי וקבוצת קניוני מליסרון (קניוני עופר) מתכוונות לפתוח מחר (ו'), בניגוד להנחיות, את קניון איילון, הקריון, גרנד קניון ב"ש, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין. שוכרים טוענים שקיבלו הודעות רשמיות מהקניונים ובהן בקשות לפתיחת החנויות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חלק מהרשתות הודיעו שיפתחו את החנויות במטרה להיענות לביקוש לבגדי חורף וכדי לשחרר מלאי. רשתות אחרות כמו קסטרו ו-H&M הודיעו שלא יפתחו את החנויות בניגוד להנחיות. זאת למרות שבקניונים מתחייבים לשמור על מתווה שמחייב מספר מצומצם של קונים בחנות ושמירת מרחק. החשש הוא מקבלת קנסות וכן מפגיעה תדמיתית.
1 צפייה בגלריה
גרנד קניון באר שבע
גרנד קניון באר שבע
גרנד קניון באר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
ההנחיות, נזכיר, מאפשרות את פתיחתם של מתחמי קניות פתוחים בלבד. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הערב (ה') לכוונת כמה קניונים לקיים "מרד" ולפתוח את שעריהם לציבור בניגוד להנחיות מחר: "זה לא הזמן לפתיחת קניונים באופן גורף. אנחנו הולכים לפיילוט שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות, כדי לראות אם יש יכולת לשלוט במספר הקונים והנכנסים לחנויות והיכולת לאתר אותם".
דבריו של המנכ"ל מגיעים יום לאחר אישורו של קבינט הקורונה את הגדלת התפוסה המרבית המותרת בחנות רחוב ובחנות הפועלת במתחם קניות בהתאם לגודל החנות. כפי שאושר, מספר הלקוחות המותר ייקבע לפי יחס של אדם לכל 7 מ"ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים. בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים כפי שאושר עד כה.
הקניונים סגורים מתחילת הסגר השני. חנויות הרחוב נפתחו בשבוע שעבר ומרכזי הקניות נפתחו השבוע. תורים ארוכים השתרכו מול החנויות. כך למשל, היה במרכזי הביג שנפתחו ביום שלישי.
במתחם ביג בבאר שבע, הלקוחות פשטו על החנויות אחרי חודשיים שבהם המרכז הפתוח היה סגור - אך נאלצו להמתין בתורים הארוכים מאחר שכל חנות יכלה להכניס רק ארבעה לקוחות. בחלק מהחנויות אף הוצבו גדרות כדי למנוע התגודדות של מבקרים - אך גם זה לא עזר. לקוחות נאלצו לחכות יותר משעתיים מחוץ לחנויות כדי להיכנס, ותוך זמן קצר התפתחו ריבים, צעקות ואף עימותים של ממש.