קבוצת דלק דיווחה היום (ב') על מעבר לרווח רבעוני של 279 מיליון שקל - הרבעון המקביל ב-2020 היה אחד הקשים בתולדות החברה שהפסידה בו סכום עתק של 2.77 מיליארד שקל, רובו בשל ירידת שווי החברה הבת איתקה, על רקע הנפילה במחירי הנפט בשעתו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה, שבשליטת יצחק תשובה ומנוהלת בידי עידן וולס, הפחיתה באותו רבעון 677 מיליון דולר מהשווי של איתקה. רוב ההפחתה - 400 מיליון דולר, הוחזרה בדו"חות השנתיים של דלק ל-2020, שבהם עלה השווי של איתקה ל-1.875 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
קבוצת דלק סוגרת רבעון רווחי לעומת הפסדי עתק ברבעון המקביל אשתקד
קבוצת דלק סוגרת רבעון רווחי לעומת הפסדי עתק ברבעון המקביל אשתקד
קבוצת דלק סוגרת רבעון רווחי לעומת הפסדי עתק ברבעון המקביל אשתקד
(צילום: אוראל כהן)
הדו"חות חושפים רשמית את ההערכות שהיו בשבועות האחרונים על דיבידנד גדול הצפוי מאיתקה. דלק מצויה בתהליך מתקדם של מימון מחדש של החוב שלה ולאחר שיושלם המימון היא תעלה מאיתקה דיבידנד או החזר הלוואה של 300 מיליון דולר לקבוצת דלק.
הרווחים ברבעון הראשון של 2020 נובעים מפעילות שוטפת של החברה. דלק, שמחזיקה גם בשליטה בדלק קידוחים וב-25% ממניות דלק ישראל (חברת תחנות הדלק), רשמה בתקופת הדו"ח רווח תפעולי של 871 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 2.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2020.
דלק קידוחים, החברה הבת שהיא בעצם שותפות (ושבה מחזיקה קבוצת דלק 54%), תרמה 166 מיליון שקל לרווח בעקבות העלייה בהפקה ממאגר לווייתן. ברבעון המקביל תרמה דלק קידוחים 136 מיליון שקל.
השיפור המשמעותי ביותר הגיע מאיתקה, חברת חיפושי הנפט בים הצפוני, שבה מחזיקה דלק ב-100% מהמניות. זו תרמה 141 מיליון שקל לרווח, לעומת 37 מיליון ברבעון המקביל ב-2020, בזכות הטיפוס של מחירי הנפט.
לשורת הרווח תרם גם הצמצום החד בהוצאות המימון, ל-28 מיליון שקל בלבד, לעומת 581 מיליון ברבעון המקביל.
השבוע אישרו מחזיקי אגרות החוב של החברה את התיקון לשטר הנאמנות המעודכן של החברה, במסגרתו יידחה מועד בחינת קובננט הדירוג במספר פעימות, מה- 31 במאי 2021 עד ל- 31 במרץ 2020. במקביל התחייבה החברה לביצוע שורת צעדים להמשך חיזוק ההון והנזילות, כולל גיוס של 200-125 מיליון שקל תוך כשנה.
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה ירד ל-4.2 מיליארד שקל, ירידה של שני מיליארד לעומת סוף הרבעון הראשון של 2020. הונה העצמי של דלק עלה ל-2.43 מיליארד שקל לעומת 2.09 מיליארד שקל בסוף 2020.