הצרות של עדי קייזמן נמשכות: זוג פנסיונרים מהדרום תובע מיליון שקל מאיש העסקים ומחברת "ים רזידנט", בטענה כי הלוו לחברה 200 אלף יורו שלא קיבלו בחזרה. הסכם ההלוואה נעשה מול החברה, אולם לטענת התובעים קייזמן חתם עליו אישית.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת התביעה, שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בתל אביב, טוענים התובעים כי קייזמן הצהיר באוזניהם כי "אין לו היכולת הכלכלית להחזיר את הכספים המגיעים להם". התובעים טוענים להפרת הסכם ואי תשלום ההלוואה.
2 צפייה בגלריה
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
(צילום: ענת מוסברג)
בכתב התביעה שהוגש באמצעות עוה"ד אייל אשכנזי, נדיר אלסברג ותומר בועז, נטען כי "בפגישה שנערכה במשרדיו של קייזמן עם התובעים, ובה דרשו שוב את החזר ההלוואה, קייזמן טען בהתרסה ובאופן חד צדדי כי כבר מינף את כספי ההלוואה לעסקאות אחרות של חברותיו בגרמניה, ולא יוכל להשיב את הכספים, לפחות לא בעת הקרובה".
זוג הפנסיונרים טוען בתביעה כי ההיכרות בינם לקייזמן התרחשה לאחר שהתקשרו בשורת הסכמים לרכישת מספר יחידות דיור בברלין לצורכי השכרה עם חברות מקבוצת ברלין אספייר, הקשורה באופן ישיר לטענתם לקייזמן. התובעים טוענים כי בניגוד למצגי השווא שהוצגו בפניהם, חלו עיכובים רבים ובעיות משמעותיות בעסקאות ורק בסיוע עורכי דינם הביאו להשלמת רישום בעלות על הדירות.
2 צפייה בגלריה
עורך דין אייל אשכנזי
עורך דין אייל אשכנזי
עורך דין אייל אשכנזי
בכתב התביעה נטען כי ב-1 ביוני 2018 נחתם בישראל הסכם לקבלת הלוואה בין התובעים המלווים לחברת ים רזידנט ובחתימתו האישית של קייזמן על 200 אלף יורו בצירוף ריבית של 12% לשנה. התובעים טוענים כי קייזמן הינו בעלים בשרשרת החזקות בחברה הנתבעת וחתום באופן אישי על הסכם ההלוואה, "וכפי שהבהיר זאת פעם אחר פעם כדי ליצוק אמינות ויושר ולשכנע את התובעים כי יש ממי להיפרע, הבהיר בצורה חד משמעית כי הוא אחראי לחברה ויחתום אישית על ההסכם".
מדובר בתביעה שנייה המוגשת נגד קייזמן לאחרונה. בתביעה אחרת שהוגשה על ידי זוג מארה"ב נטען כי רכשו באמצעות החברות של קייזמן דירות להשקעה בברלין, וכי קייזמן והחברות שבבעלותו הפרו שורה של התחייבויות ובראשן ההתחייבות לשלם תשואה חודשית למשך שלוש שנים. קייזמן, שעזב לאחרונה את ישראל יחד עם רעייתו, הדוגמנית אסתי גינזבורג, התנער מהתלונות, בטענה שמכר את החברה הנתבעת לאיש עסקים אוסטרי.
טרם הוגש כתב הגנה וקייזמן בחר שלא להגיב לדברים.