אבטיח ב-40 שקל, קרטיב ב-12: סוף השבוע האחרון היה גם הראשון שבו, מאז הוטלו הגבלות הקורונה, הורשו הישראלים לחזור לחופי הים ללא חשש מפקח שימהר לרשום להם קנס. ואכן, החופים ברחבי הארץ היו מלאים במתרחצים שנהנו מאוד מהחול הלבן ומהמים הכחולים, אבל פחות נהנו מהמחירים סביב השהייה בחוף, שנותרו כמו בעונה שעברה, טרום הקורונה, ולעיתים אף עלו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך למשל החניה: שעת חניה ראשונה בחניון הצמוד לחוף השרון בהרצליה עולה 30 שקל, ועל כל רבע שעה תחויבו בחמישה שקלים נוספים – עד 100 שקל לכל היום. בשנה שעברה עמד מחיר שעת חניה באותו חניון עצמו על 22 שקל, ועד 60 שקל לכל היום.
בחוף "במבו וילג'" בנתניה תוכלו למצוא חניה יומית ב-20 שקל, ואילו בחוף שדות ים ליד קיסריה ב-25 שקל ליום.
2 צפייה בגלריה
חוף הים בתל אביב
חוף הים בתל אביב
חוף הים בתל אביב
(צילום: EPA)
במסעדות ובמזנונים בחופים עדיין אסור לשבת בשל מגבלות הקורונה, עד ליום רביעי השבוע. בינתיים אפשר לקחת אוכל ושתייה בטייק-אוויי ולשבת לאכול על החוף. את המחיר, מתברר, זה לא הוריד.
האספרסו הכפול או הנס קפה, שמגיעים כעת בכוס חד-פעמית, עדיין עולים 12 שקל כאילו ששתינו אותם בספל מהודר, בישיבה במזגן.
על מנת אבטיח שבעונה הקודמת שילמנו 25 שקל, נידרש הפעם לשלם 38 שקל (בחוף שדות ים) ואף 39 שקל (בחוף גורדון בתל אביב). רוצים גם תוספת של גבינה בולגרית? שלמו שמונה שקלים נוספים.
כמה נשלם על השכרת כיסא בחוף או מיטת שיזוף? בין שישה שקלים לכיסא ועד 20 שקל למיטת שיזוף. על שמשייה תצטרכו להוסיף עשרה שקלים לפחות, תלוי לאיזה חוף הגעתם.
על בקבוק מים מינרליים שילמנו עשרה שקלים בחוף "במבו וילג'" בנתניה, ו-13 שקל בחוף השרון בהרצליה. על טילון שילמנו שם 15 שקל, ו-12 שקל על קרטיב בטעם מלון.
ומי שחשקה נפשו באוכל, צריך לפתוח קופת חיסכון. 48 שקל עולה כריך חביתה במזנון חוף שדות ים (קיסריה). כריך טונה במיונז עם ביצה קשה בטייק-אוויי מהמסעדה בחוף גורדון בתל אביב יעלה 56 שקל ואילו מחיר מנת שניצל וצ'יפס בצלחת פלסטיק חד פעמית מגיע ל-78 שקל.
בחישוב פשוט, משפחה בת חמש נפשות, שמגיעה לבלות יום בחוף הים, יכולה להגיע להוצאה לא מבוטלת, אם היא לא דואגת להגיע מסודרת מהבית עם כיסאות, אוכל ושתייה.