השבוע נראה היה שנגיף הקורונה כבר פחות מעניין את הציבור, כמו המחאה החדשה שהתעוררה וסחפה המונים, הנקראת בשם הקליט: מחאת המכנסיים הקצרים (או המכנסונים). כפי שנודע ל-ynet, תלמידות מחטיבת ביניים ממלכתית ברעננה לא הוכנסו לכיתות כי הגיעו לבית הספר עם מכנסיים "קצרים מדי", שלפי המורים אינם עומדים בתקנים שהציג משרד החינוך. ההורים זעמו, במיוחד על רקע גל החום הקיצוני שפקד את ישראל, אבל בעיקר על האפלייה המגדרית: מדוע לבנים מותר ללבוש מכנסיים קצרים ולבנות לא?
שאלה מצוינת, שתשובה עליה אין בנמצא, והתחושה היא שגם אם תהיה כזאת, היא לא תסבר את אוזניהן של אלה שמובילות את המחאה. בינתיים התברר כי בבתי ספר נוספים ברחבי הארץ אירעו מקרים דומים, ותלמידות רבות הרימו קול צעקה לאחר שנאלצו להישאר בחצר בתי הספר או נשלחו לביתן בגלל קוד הלבוש המחמיר. "המנהלת אמורה להיות בעד שוויון", טענו הבנות הצעירות, ואילו במשרד החינוך התגוננו: "קוד הלבוש - בסמכות בתי הספר".
1 צפייה בגלריה
רשת אורבניקה: מגוון רחב של מכנסיים קצרים
רשת אורבניקה: מגוון רחב של מכנסיים קצרים
מחאת המכנסונים כבר יותר מעניינת מהקורונה
(צילום: מירב קריסטל)
אם לא די במצב האבסורדי אליו נקלעו התלמידות, כתבת הצרכנות מירב קריסטל פקדה בימים האחרונים את החנויות השונות של רשתות האופנה כדי לבדוק אם יש בכלל מכנסיים "תקניים" לרכישה. זאת לאחר של-ynet כלכלה הגיעו תלונות מאימהות, לפיהן מכנסיים באורך תקני אינם בנמצא. היא גילתה שלמרות התקנות המחמירות - מלאי המכנסיים הקצרים באורך תקני שמציעות החנויות מצומצם מאוד והמחירים לא נמוכים בכלל. לפי הבדיקה, אפילו באתרי האונליין לא היה מבחר מספק שעומד בתנאים שהוצבו לבנות הצעירות.

תחרות זה שם המשחק

אגב אתרי האינטרנט המכירתיים, השבוע פרץ קרב משמעותי על הקניות באונליין, לאחר שפייסבוק הכריזה כי היא נכנסת לתחום המסחר המקוון והשיקה חנות שתתחרה באמזון. הרשת החברתית הודיעה כי השירות, שייקרא פייסבוק שופס, יאפשר לסוחרים ולחנויות לשלב מודעות ולהעלות מוצרים למכירה בפייסבוק ובאינסטגרם, ובכך פתחה במלחמה מול ענקית הסחר הפופולרית. מדובר בעיקר בעסקים קטנים.
המיקוד של פייסבוק שופס בעסקים קטנים אינו מקרי. כפי שפורסם ב-ynet ובכלכליסט, בפייסבוק יודעים שהעסקים הקטנים הם אלה שבעיקר סובלים מחוסר זמינות או גישה לתשתיות מסחר מקוונות גלובליות ויעילות. במקרה המקומי, ייתכן שהשירות החדש יאפשר לעסקים קטנים שנפגעו במשבר הקורונה להמציא את עצמם מחדש. עד כה רק אמזון ואיביי במערב, או עליאקספרס וענקיות הסחר האסייתיות במזרח, אפשרו לסוחרים להקים אצלם חנויות מקוונות. ואחרי הכל, תחרות זה שם המשחק.
פורסם לראשונה: 16:25, 22.05.20