הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, החליטה לאחרונה להפקיד תוכנית לתוספת זכויות בנייה בהיקף של 10,000 מ"ר למגדל התעסוקה של קבוצת הביטוח מגדל בצומת עלית ברמת גן. לצורך כך התנתה הוועדה את תוספת שטחי המשרדים בשימור המבנה ההיסטורי המצוי במגרש שעליו חלה התוכנית, אשר שימש כמפעל לייצור שוקולד ומהווה את אחד מסמליה של העיר רמת גן.
מדובר במגרש בשטח של 4.5 דונם הממוקם בצומת עלית המהווה את שער הכניסה לעיר, בין הרחובות ז'בוטינסקי וארלוזורוב. לפי התוכנית, המגדל יכלול 43 אלף מ"ר למשרדים ותעסוקה ויתנשא לגובה של כ-45 קומות. כיום המבנה נמצא בשימוש של מכללת שנקר, שתיאלץ לעזוב את המבנה לתקופה קצרה עד לסיום שיפוץ ושימור המבנה, ויוקצה לה שטח בתוך מבנה המשרדים להמשך פעילותה.
2 צפייה בגלריה
מגדל צומת עלית רמת גן
מגדל צומת עלית רמת גן
המגדל בצומת עלית ברמת גן. לפי התוכנית יכלול 43 אלף מ"ר למשרדים ותעסוקה ויתנשא לגובה של כ-45 קומות
(הדמיה: משרד יסקי מור סיוון אדריכלים)
התוכנית, שנערכה על ידי משרד יסקי מור סיוון אדריכלים, מוסיפה גם שטחים לצרכי ציבור בסך של 3,700 מ"ר שימוקמו בחמש הקומות הראשונות של מבנה התעסוקה. שטחים אלו יועברו לידי הרשות המקומית וישמשו למטרות של חינוך, רווחה קהילה ותרבות. בחזית המבנה הפונה לרחוב ז'בוטינסקי ימוקמו שטחי מסחר ליצירת חזית פעילה לאורך שעות היום.
נזכיר כי ב-2019 רכשה חברת מגדל את המגרש מקבוצת יהלומנים תמורת 325 מיליון שקל ובסך הכל היא מתכננת להשקיע בהקמת המגדל כ-830 מיליון שקל. בסמוך לו הקימה חברת מצלאוי את מגדל עלית, הכולל 30 קומות ו-153 דירות מגורים. זאת לאחר שהקרקע עברה גלגולים רבים למעלה מעשור.
2 צפייה בגלריה
כיום המבנה נמצא בשימוש של מכללת שנקר
כיום המבנה נמצא בשימוש של מכללת שנקר
כיום המבנה נמצא בשימוש של מכללת שנקר
(צילום: ירון ברנר)
ב-2006 מכרה חברת שטראוס את הקרקע, שעליה פעל כאמור מפעל עלית, לחברה אמריקנית "קרנסט הייטס" שבשליטת סאני קהאן ולקבוצת טראמפ שבבעלות דונלד טראמפ, לשעבר נשיא ארה"ב, תמורת 44 מיליון דולר. החברות תכננו להקים מגדל בן 74 קומות, אך זמן קצר אחרי הרכישה פרץ המשבר הכלכלי בארה"ב והן מכרו את הקרקע ב-2007 לחברת אזורים ולקבוצת יהלומנים תמורת 80 מיליון דולר.
ב-2016 הופקדה תוכנית שחלה על 14 דונם וכללה הקמת מגדל תעסוקה ומסחר בן כ-50 קומות, הכולל 60 אלף מ"ר משרדים ושתי קומות מסחר למרגלות המגדל, וכן מגדל מגורים שאותו הייתה אמורה להקים חברת אזורים. בשלב מסוים הוחלט להקים בנפרד את שני המגדלים, אולם ב-2013 השהתה האחרונה את שיווק הדירות וביטלה את ההסכמים מול הרוכשים. כאמור, אחריה הגיעה חברת מצלאוי.