עסקת ענק בשוק המשרדים בתל אביב: קבוצת עזריאלי השכירה לחברת הפינטק ראפיד (Rapyd), שפיתחה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים, 15 קומות במגדל המשולש במרכז עזריאלי תל אביב (שבעבר אכלסו את מטה בזק) ובמגדל הספירלה הסמוך שאכלוסו צפוי ב-2026. היקף העסקה מוערך בכ-100 מיליון שקל במגדל המשולש ועוד כ-150 מיליון שקל במגדל הספירלה על פני 5 שנות הסכם ראשונות בכל מגדל (בסך הכל 250 מיליון שקל).
החברות הודיעו היום (ב') כי חתמו על הסכם שכירות בשטח של 13,500 מ"ר במגדל המשולש ו-14 אלף מ"ר נוספים במגדל הספירלה, הממוקמים בסמיכות האחד לשני. ככל הנראה מדובר באחת מעסקאות השכירות הגדולות שנחתמו בשנים האחרונות, במונחי שטח ובמונחי שכר דירה, ועדות נוספת לחוסנו של תחום המשרדים גם בתקופת "פוסט קורונה".
1 צפייה בגלריה
מגדל הספירלה קבוצת עזריאלי
מגדל הספירלה קבוצת עזריאלי
מגדל הספירלה של קבוצת עזריאלי
(הדמיה: KPF )
במגדל המשולש תשכור ראפיד 8 קומות בשטח של כ-11 אלף מ"ר עם מרפסת גן בשטח של כ-2,400 מ"ר ותאכלס אותן באוקטובר השנה. העסקה כוללת גם 200 חניות, וההכנסה השנתית המוערכת עומדת על כ-20 מיליון שקל. במגדל הספירלה תשכור החברה את 7 הקומות העליונות באזור המשרדים במגדל, המשתרעות על פני שטח של 14 אלף מ"ר. מראפיד נמסר כי העסקה החדשה נחתמה על רקע גידול בפעילותה בעקבות הגיוס האחרון שלה בינואר 2021, שעמד על 400 מיליון דולר.
זוהי עסקת השכירות הראשונה במגדל הספירלה, שיתנשא לגובה של 350 מטרים ויכלול 91 קומות, והיא מוערכת בכ-27.5 מיליון שקל בשנה. שטחו של המגדל החדש עומד על כ-150 אלף מ"ר והוא כולל מסחר, משרדים, מגורים ומלון. יחד עם מרכז עזריאלי השטח הכולל של מרכז הקבוצה יעמוד על כ-500 אלף מ"ר למשרדים, מסחר וחניה. את העסקה הוביל מטעם עזריאלי איל ברק בעזרת עו"ד ליטל וולפוביץ ממשרד עוה"ד הרצוג ומטעם ראפיד עו"ד אלון אבקסיס ועו"ד עידן יהודה ממשרד עוה"ד הרצוג.
גדעון אברמי, ראש תחום המשרדים בקבוצת עזריאלי, מסר: "הביקושים החזקים להם זוכה ענף המשרדים בעידן ההתאוששות מהקורונה מעידים על כך שמרבית החברות והגופים במשק, בפרט חברות ההייטק הממשיכות בצמיחה מואצת ומובילות את השוק בגיבוש מודל העבודה במציאות החדשה, אינם מוותרים על העבודה מהמשרדים ומכירים בערך המוסף והייחודי שלה. אנו מעריכים כי עם המשך החזרה לשגרה, הביקושים לשטחי משרדים יוסיפו לעלות".
אריק שטילמן, מנכ"ל Rapyd, הוסיף: "בעקבות הצמיחה המהירה של החברה נאלצנו לעבור משרדים 3 פעמים במהלך 3 שנים. החלטנו להתמסד ולבנות קומפלקס שהוא בית לטווח ארוך, כאשר לקחנו בחשבון את הגדילה הצפויה בחברה ב-10 השנים הקרובות".