חרף העובדה שיותר מחצי מדינה נמצאת תחת מתקפת רקטות של החמאס, 4,600 עובדי מדינה, הרשויות המקומיות ועובדי האוניברסיטאות ובתי החולים, יגיעו ביום שלישי לאילת כדי להשתתף במחוזיאדה ה-33 שמאורגנת על ידי עמותת הספורט "ליגה למקומות עבודה", שקשורה להסתדרות החדשה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד יום שבת צפויים אלפי העובדים להתחרות במקצועות ספורט רבים ובהם: כדורגל, כדורסל, כדורעף, טניס, שחמט, ברידג', כדור נוצה, באולינג, רכיבה על אופניים, כדורשת, ריצה, מחניים, קטרגל ועוד.
1 צפייה בגלריה
המחוזיאדה באילת בשנים שעברו
המחוזיאדה באילת בשנים שעברו
המחוזיאדה באילת בשנים שעברו
(צילום: מאיר אוחיון)
בין האלפים שמשתתפים במחוזיאדה גם עובדים רבים של משרדי הממשלה. נודע כי בימים האחרונים פנו מספר משרדי ממשלה למארגנים וביקשו לדחות את המחוזיאדה לנוכח ההסלמה. בשיחות עם המארגנים הבהירו כמה ממשרדי הממשלה כי הדבר יוצר בעיה תיפקודית לשחרר אלפי עובדים למשחקי ספורט בתקופה של מתיחות ביטחונית כגון עובדי מס רכוש למשל.
עובדי משרד רה"מ ומשרד החוץ הודיעו שיתקשו לשלוח עובדים בתקופת חירום כזו כשהם עובדים מסביב לשעון. אולם, המארגנים סירבו לדחות את המשחקים בנימוק שבתי המלון כבר שולמו וביטול התחרות תביא לאובדן של מליוני שקלים. כמו כן טענו שלא התקבלה כל הנחייה מפיקוד העורף או ממשטרת ישראל לאסור על קיום המשחקים.
מאחורי הקלעים אף היו עימותים בין משרדי הממשלה למארגני המחוזיאדה, כאשר מנכ"לים הודיעו שלא ישלחו את עובדיהם ובתגובה המארגנים איימו בתביעות אישיות נגד המנכ"לים.
יו"ר מחוז ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל, שהוא ממארגני המחוזיאדה מסר בתגובה: "מי שיכול לבטל זה רק פיקוד העורף או ממשלת ישראל שמחליטה על משק לשעת חירום. אנחנו לא צריכים לבטל - למה לבטל? היום מוציאים אנשים מאשקלון לאילת כדי לעזור להם לישון. אילת זה המקום הכי בטוח בארץ.
"היו כמה מקומות שאמרו שמתקשים לשלוח עובדים כגון המשטרה שהודיעה לי בזמן, והם אכן לא יגיעו. משרד החוץ ומשרד רה"מ אמרו שיש להם קושי אז אמרתי להם שאין בעיה, ושיוציאו רק את מי שהם יכולים. במשרד החוץ אמרו לנו שהם דואגים לשלומם של העובדים ושהם מנסים לבטל. אמרנו להם שאם יבטלו חד צדדית הם ייתבעו באופן אישי. היה להם מספיק זמן להודיע שלא יבואו. יש לי בעיה עם בתי מלון. יש לי התחייבויות. גם אנשים פרטיים שלא באים משלמים בכל זאת. אם המשטרה לא תאשר לנו, לא נעשה את האירוע. בינתיים יש אישור לכל, והמקום הכי בטוח בארץ זה אילת".