רשת האופנה השבדית H&M מתכוונת לסגור כ-5% מהחנויות שלה בשנה הבאה. הרקע למהלך: השלכות מגיפת הקורונה שהותירה את החברה עם מלאי גדול מהרגיל שאינה מצליחה למכור אותו.

לפי הודעת החברה, בכוונתה לסגור באופן קבוע 150 סניפים בשנה הבאה, זאת לאחר שסגרה כבר 50 השנה.
1 צפייה בגלריה
An H&M store in Tel Aviv
An H&M store in Tel Aviv
H&M
(Photo: Archive)
מנכ"לית החברה הלנה הלמרסון, הודיעה גם כי בכוונתה לנסות ולהפחית עלויות על ידי פתיחה מחדש של חוזי שכירות. החברה חשפה עוד כי הרווח לפני מס ברבעון השלישי עמד על 2.3 מיליארד קרונה (265.6 מיליון דולר), מעל לתחזית של 2 מיליארד קרונה שפרסמה החברה בחודש שעבר, אך ירידה מ-5.01 מיליארד קרונה בתקופה המקבילה אשתקד.
במקביל, נרשמה התאוששות מסוימת במכירות, וההכנסות נפלו בספטמבר ב-5% לעומת השנה שעברה, זאת לאחר שצנחו ברבעון השלישי כולה ב-19%.
"באמצעות קולקציות מצופות ופעולות מהירות ונחושות הצלחנו לחזור לרווחיות", מסרה הלמרסון. "אף שהאתגרים עוד רחוקים מלהסתיים, אנחנו מאמינים שהגרוע ביותר מאחורינו ואנחנו ממוצבים במיקום טוב להיחלץ מהמשבר הזה חזקים יותר".
עם זאת, רמות המלאי נותרו בעיה קשה וטיפסו לרמה של 21.4% מתוך הכנסות של 12 חודשים. זוהי הרמה הגבוהה ביותר והיא כפולה מהנתונים המקבילים ביריבה אינדיטקס, הבעלים של זארה.