קבלנים יחויבו לבנות בניינים עם תשתית אינטרנט מהיר: משרד התקשורת הודיע כי הוא מקדם יחד עם מינהל התכנון, משרד האוצר, ומשרד הבינוי והשיכון תיקון לתקנות התכנון והבנייה המחייב פרישה אנכית של תשתית הסיבים האופטיים בבנייני מגורים חדשים שייבנו בעתיד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התקנות כבר אושרו במועצה הארצית לתכנון ובנייה ב-31 במרץ 2020 וצפויות להתפרסם להערות הציבור ולעבור לחתימת שר הפנים בשבועות הקרובים לצורך כניסתן לתוקף.
1 צפייה בגלריה
פריסת סיבים אופטיים
פריסת סיבים אופטיים
פריסת סיבים אופטיים
(צילום: יח"צ)
כיום, חברות התקשורת שמספקות תשתית סיבים אופטיים נדרשות לחבר את הבניינים לתשתית. כמו כן, ברגע שצרכן מבקש להתחבר לתשתית, הן מחויבות לחבר את ביתו לתשתית, מה שלא פעם יוצר אתגר גדול. כעת, קבלים יחויבו לכלול תשתית כזאת בבניינים מראש, לצד תשתית הכבלים של HOT ותשתית כבלי הנחושת (ADSL) של בזק.
במקביל, המשרד יחייב חברות להשתמש בתשתית סיבים אופטיים אחת פר בניין. המשרד קבע הוראות שיאפשרו שימוש משותף בתשתית הסיבים האופטיים שתותקן בבניין על ידי מספר חברות תקשורת, מטרה להפחתת עלויות פריסה וצמצום המטרד הציבורי לדיירי הבניין, כשחברת התקשורת שתקים את התשתית תתוגמל.
לפי המשרד, "קיים קושי לחבר בניינים לתשתית סיבים, בשל ייחודיותו ההנדסית של כל בניין ושינויים שנערכו בבניין, אי קיומה של צנרת פנויה, פרישה בתוך בתי הדיירים עצמם, תצורת הצנרת הקיימת, קשיים שמעלים הדיירים ועדי בניין ועוד. כמו כן, עלויות העבודה לחיבור דירות המגורים לסיבים הן משמעותיות ומורכבות עקב שונות רבה בצנרת ובארונות התקשורת שהותקנו בעבר".
מדובר בבשורה לחברות פרטנר, סלקום ו-IBC שכבר מפעילות בישראל תשתית סיבים אופטיים, שנחשבת לעתיד של האינטרנט. גם לבזק יש תשתית סיבים. התשתית הזאת מאפשרת לצרכנים גישה לאינטרנט מהיר מאוד במהירויות של ג'יגה בעוד שרוב אזרחי ישראל גולשים במהירות 100-400 מגה.