למרות הזינוק במכירות אונליין: השפעת מגפת הקורונה ממשיכה להתבטא בתוצאות הכספיות של דלתא גליל, וחברת הטקסטיל שמתמקדת בהלבשה תחתונה עברה להפסד ברבעון השני של 2020.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הכנסות החברה שבשליטת אייזיק דבח נפלו ב-27% ביחס לרבעון השני של 2019, והסתכמו ב-271 מיליון דולר. החברה מעריכה שהשפעות התפשטות נגיף הקורונה גרעו 147 מיליון דולר מהכנסות הרבעון השני (35% מסך המכירות שצפתה החברה) וכ-200 מיליון דולר (25%) מהכנסות המחצית הראשונה של 2020. הירידה בהכנסות החברה נרשמה בכל תחומי הפעילות ובכל המדינות בהן פועלת החברה, בשל סגירת החנויות במדינות השונות.
1 צפייה בגלריה
חנות דלתא
חנות דלתא
חנות דלתא
(צילום: שאול גולן)
ההפסד ברבעון הסתכם ב-53.3 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח של חמישה מיליון דולר ברבעון שני אשתקד. בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם ההפסד ברבעון ב-23 מיליון דולר, לעומת רווח של שמונה מיליון דולר בתקופה מקבילה.
למרות ההפסד, בדלתא מביעים שביעות רצון. בעיצומו של המשבר החברה צפתה שהתוצאות לרבעון השני יהיו גרועות יותר, וכעת צופה חזרה לרווחיות תפעולית כבר ברבעון השלישי (הנוכחי), בין היתר בשל תוכנית ארגון מחדש שביצעה.

חל"ת, הפחתת שכר וצעדי צמצום נוספים

במהלך משבר הקורונה ביצעה דלתא שורת מהלכים להפחתת ההוצאות - הוצאת עובדים לחל"ת, הפחתת שכר הבכירים, הורדת תשלומי שכר דירה לקניונים ובעלי נכסים, הקטנת שכר טרחה לנותני שירותים ויועצים, דחיית תשלומים לספקים, ביטול הדיבידנד להמשך שנת 2020, מימוש מסגרות אשראי בסך 79 מיליון דולר וקבלת הלוואות בערבות מדינה בישראל ובשווייץ בהיקף 40 מיליון דולר.
פעולות אלה עזרו לחברה להקטין את ההוצאות התפעוליות, אך גם הן לא כיסו את הירידה במכירות והחברה רשמה הפסד תפעולי של 55.4 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת רווח של 14.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2019.
בדלתא מעריכים כי הקיטון ברווח התפעולי ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה עקב השפעת הקורונה הסתכם בכ-37 וכ-60 מיליון דולר, בהתאמה. ההפסד התפעולי בחציון הראשון של 2020 הסתכם ל-84 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 24.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול סעיפים חד פעמיים, עמד הרווח התפעולי על 16.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 17.2 מיליון דולר ברבעון מקביל.
כמו קמעונאיות אחרות בתקופת הקורונה, גם דלתא נהנתה משגשוג במכירות אונליין, ורשמה זינוק של 163% במכירות באתרי האינטרנט שלה בישראל, באירופה ובארה"ב. עיקר העלייה במכירות המקוונות חל בחודשים מרץ ואפריל ואילו בחודשים מאי עד יולי נמשכה הצמיחה מול שנה שעברה, אך בקצב מתון יותר, בשל פתיחת החנויות לאחר הסגר.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני עלה ב-46.4 מיליון דולר והסתכם ב- 80.9 מיליון דולר לעומת תזרים מזומנים בסך של 34.5 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. לחברה הון עצמי של 410 מיליון דולר ויתרות נזילות בגובה 255.6 מיליון דולר. מניית דלתא טיפסה היום ב-1.8% בבורסת תל אביב.