לאחר חלוקי דעות בין שרי האוצר והרווחה ועיכוב שנמשך שבועות אחדים, הצליחו השניים להגיע להסכמה וכעת יוצאו לדרך הכשרות מקצועיות בהיקף גדול, לראשונה מאז תחילת משבר הקורונה. זאת כאשר יש עדיין קרוב למיליון דורשי עבודה במשק.

השרים ישראל כץ ואיציק שמולי סיכמו היום (ה') על הקמת מינהלת הכשרות מקצועיות שתפעל להחזרת מעל 100 אלף עובדים למעגל התעסוקה בתקופת משבר הקורונה. המינהלת, שתקום במשרד האוצר, תפעל בשיתוף פעולה עם משרד העבודה והרווחה ותקדם הכשרות מקצועיות במקצועות עתירי פריון ובעלי שכר גבוה במשק, בהם בענפי התשתיות, הבינוי, ההייטק והתעשייה.
2 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
המינהלת תפעל בשיתוף גורמים ממשלתיים וחוץ ממשלתיים, בהם מעסיקים וגופי הכשרה, במטרה לקדם מסלולי הכשרה מקצועיים תוך התמקדות בהשמת עובדים, ביניהם צעירים וחיילים משוחררים, לאורך זמן, בשכר ובפריון גבוה. כמו כן תפעל המינהלת להרחבת וגיוון ההכשרות המקצועיות.
במקביל, זרוע העבודה תרחיב משמעותית את פעילותה בתחום ההכשרות המקצועיות, תייצר מסלולים מתקדמים ומודרניים בשיתוף המעסיקים במגוון רחב של תחומים ותגביר את פעילותה לסיוע לצעירים דורשי העבודה ולהעלאת שיעור ההשתתפות של אוכלוסיות היעד ושילובם בשוק העבודה.
מדובר בצעד משלים לצעדים שנוקט משרד האוצר במטרה לסייע למובטלים ולמעסיקים בהתמודדות עם משבר הקורונה. הצעת ההחלטה על הקמת המינהלת צפויה לעלות לאישור הממשלה בשבוע הקרוב.
2 צפייה בגלריה
איציק שמולי
איציק שמולי
שר הרווחה, איציק שמולי
(צילום: אבי מועלם )
לדברי כץ, "לצד רשת הביטחון הכלכלית שפרשתי ושפועלת היטב ומסייעת לשכירים בחל"ת, לעצמאים ולבעלי העסקים, החלטנו על הקמת מינהלת הכשרות מקצועיות שתייצר מסלולים מתקדמים ומודרניים, שיהוו סל כלים הטוב ביותר להשיב מובטלים רבים למעגל העבודה. יחד נוביל את מדינת ישראל בחזרה לצמיחה ושגשוג".
לדברי שמולי, "אני שמח על ההבנות שהושגו ועל שיתוף הפעולה שנרקם בין המשרדים לטובת מובטלים רבים שזקוקים להכשרות איכותיות כמו אוויר לנשימה. אין ספק שמדובר במהלך בעל חשיבות לאומית שיסייע לאלפי מובטלים, ביניהם גם צעירים רבים, לחזור בתנאים טובים למקצועות נדרשים בשוק העבודה. זרוע העבודה תמשיך להוות נדבך מרכזי ומוביל בתחום ההכשרות ותפעל בצורה מתואמת עם המינהלת, שבסופו של דבר תשולב בתוכה".
מ"המקפצה", שותפות המאגדת יותר מ-40 ארגונים חברתיים ועסקיים ופועלת לקידום הכשרות בשיתוף מעסיקים שיובילו להשמות, מסרו: "סוף סוף, אחרי שמונה חודשים של בזבוז זמן, מוציאים מהקיפאון את ההכשרות המקצועיות, ואנו מקווים שיעשו את זה מהר ובמקצועיות למען המובטלים והמשק".
"הגשנו לממשלה תוכנית מפורטת למסלולים מתקדמים ומודרניים לביצוע קורסים איכותיים, עם כמה שפחות חסמים ורגולציה מגבילה", אומרת טלי ניר, מנכ״לית עמותת 121 שהקימה את המקפצה. "אנו מקווים לשיתוף פעולה הדוק כדי להבטיח לכמה שיותר מובטלים אופק תעסוקתי איכותי בהקדם".