המענק לקשישים יגדל: 350 אלף קשישים סיעודיים ומקבלי השלמת הכנסה, שנמצאים ברובד התחתון ביותר של העוני בישראל, צפויים לקבל מענק מוגדל מיוחד לחג בסך 950 שקל, ולא 500 שקל, כפי שיקבלו הורים לילדים ונכים.
התיקון המפתיע הוכנס אמש ברגע האחרון לתוכנית הכלכלית שגיבש משרד האוצר בשל משבר הקורונה במסגרת סעיף המענקים. את התוספת המיוחדת לקשישים העניים יזם ח"כ איציק שמולי במהלך ישיבה סוערת של ועדת הכספים, שבה נטען כי המענק בסך 500 שקל לא יספיק לאוכלוסייה החלשה ביותר בישראל.
1 צפייה בגלריה
איציק שמולי
איציק שמולי
יוזם המהלך, ח"כ איציק שמולי
(צילום: עידן ארבל)
דרישתו של שמולי להגדיל את המענקים המיוחדים לחג אושרה תחילה במשרד האוצר, שם מצאו לה הצדקה. את המהלך הובילו יחד עם שמולי חברי הכנסת עמיר פרץ ואבי ניסנקורן. תמכו בו שר האוצר משה כחלון, מנכ"ל האוצר שי באב"ד וראש אגף התקציבים שאול מרידור.
עלות התוספת לתקציב המדינה תסתכם בכ-160 מיליון שקל. היא תתווסף למיליארדי השקלים שכבר הוקצו בתוכנית הכלכלית למענקים עבור עצמאים ומענקי החג.
חיילים רבים שהשתחררו מהצבא בשנה האחרונה ואיבדו את העבודה לא צברו זכאות לדמי אבטלה. חיילים משוחררים בודדים או נטולי עורף כלכלי יקבלו מענק של עד 5,000 שקל לחודשיים, כלומר 2,500 שקל לחודש בהתאם למועד אובדן העבודה. ההטבה היא עד 10 מיליון שקל. "אלה לא סכומים מטורפים אבל לא היה קל להוציא אותם", אומרת ח"כ יוליה מלינובסקי. לדבריה, כרגע מחפשים מנגנון להעברת הכספים והדבר יעשה כנראה באמצעות משרד הביטחון.
התוספת המיוחדת אושרה בוועדת הכספים, שהתכנסה לאשר סעיפים נוספים בתוכנית ובהם 780 מיליון שקל ערבות מדינה לקרן ההלוואות היעודיות לסיוע לעסקים.