משרד החקלאות שוב התיר מכסות פטורות ממכס ליבוא מלפפונים, בעיקר מטורקיה. זאת על אף שבארץ משמידים תוצרת חקלאית בגלל עודפים שהצטברו עקב סגירת השווקים הפתוחים וצמצום היצוא החקלאי בשל משבר הקורונה.
שלמה בן אליהו, מנכ"ל משרד החקלאות, אמר ל-ynet כי "הייתי בבוקר בשוק הסיטונאי בירושלים והחקלאים העלו את מחיר המלפפונים לתשעה שקלים לק"ג, בלי סיבה. אני לא אתן שמחיר המלפפון יגיע ל-12 ו-13 שקל לצרכן, ולכן התרתי עכשיו את היבוא".
למרות הטענה של משרד החקלאות על העלאת מחיר המלפפון הירוק על ידי המגדלים, ברשתות השיווק הגדולות מחיר מלפפון ביום שישי האחרון נע בין 5.9 שקל לק"ג ל-7.9 שקל לק"ג. ברמי לוי נמכר מלפפון ב-5.9 שקל לק"ג, בשופרסל ב-6.9 שקל לק"ג, בוויקטורי ב-5.9 שקל לק"ג וביינות ביתן ב-7.9 שקל לק"ג.
המגדלים סובלים כעת מאבדן הכנסות מבתי מלון, מסעדות וכו', ובנוסף מסגירת השווקים הפתוחים. מגדלים ששיווקו את כל תוצרתם לשוק המוסדי נפגעו כעת עוד יותר, והצעותיהם לרשתות השיווק לרכוש את תוצרתם נדחות בנתיים, משום שלרשתות יש הסכמים עם מגדלים משלהם ולכן אינן קולטות בינתיים סחורה ממגדלים שלא עבדו עמם בעבר.
בחלק מהרשתות מעדיפים לייבא תוצרת כדוגמת עגבניות מתורכיה, למרות שהן נדרשות לשלם מכס על היבוא, כי בנושא העגבניות משרד החקלאות לא התיר מכסות יבוא חדשות.
בן אליהו אמר בתגובה כי "השוק יאזן את עצמו. הקונים של השווקים הפתוחים מתנקזים כעת לרשתות השיווק או לחנויות אחרות, בהם הביקושים יעלו. הרי מי שקנה בשוק לא הפסיק לצרוך ירקות ולכן לרשתות לא תהיינה ברירה אלא לרכוש סחורה נוספת, גם ממגדלים אחרים שאינם עובדים אתם באופן קבוע".