רמי לוי תקשורת ובכירים בחברה שלפו מידע בניגוד לחוק ותוך פגיעה בפרטיות על עשרות עובדים, עיתונאים ולקוחות, וניצלו מעמדם כבעלים של חברת סלולר, ובכל זאת קיבלו קנסות בלבד במסגרת הסכם טיעון. נקבע כי הבכירים הוציאו פלטי שיחות ואיכונים מרשת פלאפון, כדי לברר לכאורה עם מי משוחחים עיתונאים, לקוחות ועובדים והיכן הם נמצאים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בית משפט השלום בירושלים גזר על החברה קנס בסך 600 אלף שקל בלבד. החברה תפצה את הנפגעים עליהם נשלף מידע מתוך מאגר המידע של החברה ב-200 אלף שקל. אופיר אטיאס, מנכ"ל החברה, נקנס ב-75 אלף שקל ובמאסר מותנה. שלמה אדרת ג'וליאן, קצין ביטחון החברה, נידון לחמישה חודשי עבודות שירות, וקנס בסך 20 אלף שקל. נקבע כי סיום ההחלטה בעניין גזר דינו יינתן במועד מאוחר יותר. כלומר, איש מהבכירים שערכו את המעקבים הלא חוקיים לא קיבל עונש מאסר.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי תקשורת
רמי לוי תקשורת
רמי לוי תקשורת
(צילום: אוראל כהן)
החברה הורשעה בעבירה של שימוש במאגרי מידע בניגוד למטרתו, אטיאס הורשע בגין עבירות הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק וג'וליאן הורשע בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות וכן בעבירות הפרת חובת סודיות ועבירות של שימוש במאגר מידע בניגוד לחוק.

ערכו בדיקות על אדם שהגיש תביעה נגד החברה

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "כתב האישום המתוקן בו הורשעו הנאשמים על פי הודאתם, מתאר את השימוש הבלתי חוקי שעשו במאגר המידע על לקוחות החברה. השימוש כלל שליפות מידע בנוגע לאירועים אישיים, רומנטיים, עסקיים ואחרים שעניינו את המעורבים. במסגרת הליך גישור, הודו הנאשמים בכתב אישום מתוקן ונגזר דינם".
ב-2011 החברה קיבלה רישיון מפעיל סלולרי ועמו גישה למאגר המידע המתעד נתוני תקשורת של לקוחות החברה ומאפשר להפיק פלטי שיחות, וכן לקבל אינדיקציה על מיקומו של בעל הטלפון בעת קיום השיחה. מאגר מידע זה נועד לשמש את חברות התקשורת למניעת הונאות ולפיכך כל שימוש אחר בו הוא בניגוד לחוק ומהווה עבירה לפי חוק הגנת הפרטיות. בין השנים 2011-2016 נערכו בחברה מאות חיפושים במאגר המידע, חלקם על עובדי החברה לשם צרכים אישיים ועסקיים של הנאשמים.
עוד נמסר כי "השימוש במידע נעשה בהזדמנויות רבות ובאופן שהפך לדפוס פעולה חוזר לבירור עניינים שונים, שאותם ביקשה הנהלת החברה או הנאשמים לברר באמצעות מאגר המידע. כך למשל, ב-2013 על רקע פריצה לביתו של הנאשם אטיאס ועל מנת לאתר חשודים בפריצה, ערכו שני הנאשמים בדיקות במאגר מידע על מספרי טלפון של אנשים שונים. במקרה אחר, ערך הנאשם ג'וליאן בדיקה במאגר המידע על מספרו של אדם שהגיש תביעה כנגד החברה וכן ערך בדיקות במאגר המידע על מספרם של עיתונאים שפרסמו כתבה שלילית על החברה".

נפגעת: "תעודת עניות לפרקליטות"

אחת הנפגעות מסרה בתגובה כי "הסדר הטיעון הוא תעודת עניות לפרקליטות. המסר הוא שהפשע בישראל משתלם. פשוט בושה וחרפה. עבירות פליליות וחמורות של חדירה לפרטיות מסתיימות בלא כלום. עוד רגע והפרקליטות גם הייתה מעניקה מדליה לעבריינים. לדעתי, מי שאמון על הסדר הטיעון הזה, מקומו לא בשירות הציבורי ומוטב שיחזיר את המפתחות ויפה שעה אחת קודם. אני לא חושבת שזה מקרי שהפרקליטות בחרה לפרסם את ההודעה לתקשורת רק בשעת ערב, באופן שמעלה חשש שהדבר נעשה לכאורה לצמצום החשיפה השלילית".
התיק נוהל ע"י עו"ד אביה גליקסברג בניטה ומיכל בלומנטל מפרקליטות מחוז ירושלים. לדבריהם, "במסגרת הסדר הטיעון הודו הנאשמים בעובדות כתב האישום המתוקן, הורשעו בפלילים והוטל עליהם עונש הולם. ראוי כי חברות התקשורת המחזיקות במידע אישי של בעלי הפלאפונים ידעו כי עליהם למנוע כל פגיעה בפרטיות בהם, ולהישמר מפני כל ניצול לרעה של מעמדם כאחראים על סודיות המידע. הפרקליטות תמשיך לפעול נגד מפרי החוק במטרה להגן על פרטיותם של האזרחים".
מהרשות להגנת הפרטיות נמסר כי "הפרשה מגלמת את אחד האירועים החמורים שנחקרו ברשות בשל השימוש המכוון והמתמשך על ידי גורמים בכירים בחברה ציבורית במאגר המידע שהיה ברשותה. עבירות פרטיות אלה הביאו לפגיעה קשה בפרטיותם של עשרות אנשים. העובדה שגם החברה עצמה הורשעה מדברת בעד עצמה ומעבירה מסר על חומרת הפגיעה כתוצאה משימוש שלא כדין במידע רגיש".