עשרות דוכני מזון ואמנות בגרנד קניון בחיפה ובקריון בקריית ביאליק לא מורשים להיפתח. הסיבה: הדוכנים מוגדרים כ"יריד" ברישיון העסק - ומשרד הבריאות טרם אישר לירידים לשוב לפעילות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אם הדוכנים היו מוגדרים כ"שוק", הם היו נפתחים. "אנחנו מושבתים שלושה חודשים. זה רק בחיפה, בשאר הקניונים חזרו לפעול. כנראה חלקם עובדים בלי אישור משרד הבריאות", אמר אחד מבעלי הדוכנים.
1 צפייה בגלריה
קניון הקריון
קניון הקריון
קניון הקריון
(צילום: גיל נחושתן)
האחראי על הפעלת הדוכנים בגרנד קניון הוא אריק גז, שמאיים לפתוח את הדוכנים בסופ"ש הקרוב: "ביום רביעי האחרון פעל יריד אוכל בבית החולים רמב"ם, פתחו דוכנים במרכז פנורמה בחורב ובקניון חיפה. למה אני לא יכול?". לדברי ליבנת מנו, יועצת מזון שעובדת עם דוכנים בחיפה ובקריות, ברשויות אחרות "לקחו את השכל לידיים" ואישרו לדוכנים לפתוח. "זה עניין טכני ואף אחד לא מוכן לתקן את העוולה".
גם בקניון עזריאלי איילון ברמת גן התבשרו בעלי דוכני האוכל שלא יוכלו לשוב לפעילות, אך לפי גורמים בקניון זו לא הנחיה של משרד הבריאות אלא הקניון החליט שלא להחזיר את יריד האוכל, כדי למנוע התקהלויות וכן כדי להפעיל במקומו יריד חזרה לביה"ס.
ממשרד הבריאות נמסר, כי "בניגוד לשוק שבו לכל דוכן ניתן רישיון עסק נפרד, ביריד מזון מוגשת בקשה אחת משותפת לכל הדוכנים יחד למועד מסוים. בתקופת הקורונה אסורה עדיין פעילות של ירידים ולכן לא ניתן אישור לפתיחתם".
מקניוני עופר נמסר, כי "אנו מקפידים על הנחיות התו הסגול. סמכויות האכיפה ויישום התו הועברו לרשויות המקומיות, והן שמחליטות לגבי פתיחת ירידי המזון".