מועד מכירת ישראייר שוב נדחה: נאמן החברה, עו"ד אופיר נאור הגיש הבוקר (ה') לבית המשפט בקשה להאריך בעוד 10 ימים את המועד להגשת ההצעות לרכישת ישראייר. זאת בעקבות ההצעה החדשה של הקבלן יגאל דמרי שהעלה את הרף ומוכן לרכוש את החברה תמורת 141 מיליון שקל במזומן, הצעה גבוהה מזו של מוטי בן משה ובשל השיפור הצפוי בהצעות קודמות שהוגשו עד כה. הארכה קודמת שניתנה הייתה אמורה להסתיים היום.

נראה כי המרוץ לרכישת ישראייר צובר בשבוע האחרון תאוצה ותעיד על כך העלייה בשווי ההצעות החדשות שהוגשו. זאת, לפי הערכות, על רקע הגעת החיסונים הראשונים לארץ, דבר שמצית תקווה כי המגיפה תהיה מאחורינו בקרוב ושעולם התעופה יתאושש. אם כי תחזית ארגון התעופה העולמי היא להתאוששות מלאה רק ב-2024.
1 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
ישראייר. שיפור בהצעות
(צילום: shutterstock)
עו"ד נאור כתב לבית המשפט, כי "גם ההצעה החדשה והשיפורים שהתקבלו טעונים בחינה בטרם תוכרע הבקשה לאישור מכר וכפועל יוצא יש לתת לצדדים שהות לבחינתם".
ההצעה המועדפת אותה הגיש הנאמן לבית המשפט בתחילת התהליך הייתה של רמי לוי וחברת BGI כאשר מרכיב המזומן בה היה 75 מיליון שקל. לאחר מכן שיפר לוי את הצעתו ל-90 מיליון שקל במזומן יחד עם רכיבים נוספים. בעקבות ההתפתחויות האחרונות לוי מקיים מגעים עם תמי מוזס, בעלת השליטה בחברת כנפיים ולשעבר בעלת השליטה באל על, לגשת יחד למכרז, כאשר כנפיים תתרום מהידע שלה בתעופה ובעיקר את בעלותה על שני מטוסים חדשים שיעמדו לטובת ישראייר.
בעלי האג"ח נושי ישראייר יצטרכו להכריע בין הצעה שבה מרכיב המזומן גבוה כמו זו של דמרי לבין הצעה שבה מרכיב המזומן נמוך יותר אבל יש לה מרכיב אפסייט (חלקם ברווחים העתידיים של ישראייר) שניתן לבעלי האג"ח באמצעות קבלת מניות או אופציות בחברה שתשלוט בישראייר. אם בעלי האג"ח מאמינים כי ישראייר סובלת ממשבר זמני בעקבות הקורונה ובעתיד תשגשג ותשביח את שוויה, אזי מרכיב האפסייט יהווה שיקול חשוב ולאו דווקא כמות המזומן שיקבלו.