רשות שוק ההון מפרסמת הבוקר (ג') את מדד הסולידריות של חברות הביטוח בתחום ביטוח בתי העסק בתקופת משבר הקורונה. זו הפעם השנייה שהרשות מפרסמת את המדד הזה, כאשר בפעם הקודמת התמקדה בשוק ביטוח הרכב.

במקום הראשון דורגה חברת הביטוח מגדל, שניצבה במקום האחרון במדד הסולידריות בתחום הרכב, וכעת זכתה לניקוד של 8.1. אחריה מופיעות כלל, הכשרה, הראל ושלמה. את הטבלה סוגרת מלמטה שירביט, שכבר ידעה ימים יפים יותר, עם ניקוד של 3.7.
1 צפייה בגלריה
חנויות סגורות
חנויות סגורות
חנויות סגורות בעקבות הקורונה
(צילום: מוטי קמחי )
ענף ביטוח בתי עסק מהווה כ-10% מנתח שוק הביטוח הכללי, וסך הפרמיות ששילמו המבוטחים עומד על כ-2.2 מיליארד שקל בשנת 2019.
הרשות הורתה לחברות הביטוח לדווח על כל פעולותיהן לטובת ציבור המבוטחים בתחום זה, ודירגה את חברות הביטוח השירותיות ביותר. בין הפעולות שנבחנו וקיבלו ניקוד במסגרת מדד הסולידריות: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים; הנחה למבוטח שנדרש בבידוד לתקופת הבידוד אשר הביא להקפאת הפעילות העסקית, גם במקרה של דיווח בדיעבד על הבידוד; הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה; מתן אפשרות הקפאה וצמצום כיסויים של הפוליסה; גמישות מול צרכי בית העסק המשתנים; מתן הדרכה למבוטחים בנושא הגשת תביעות, ופרמטרים נוספים.
המדד כולל 11 חברות ביטוח הפעילות בענף בתי עסק, כאשר חברות שפעילותן בענף זה זניחה לא נכללו בו. אופן הדירוג של הרשות בוצע כך שכל פעולה לטובת מבוטחים בקרב חברות הביטוח קיבלה ניקוד, וחברות שפרסמו את ההטבות הייעודיות בכלי התקשורת ובאתר החברה זכו לבונוס. ניקוד זה הביא למתן ציון המשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברת ביטוח.
ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון מסר: "הגברת השקיפות לגבי אופן התנהלותן של החברות לטובת ציבור המבוטחים היא ערך חשוב בעייני, המייצר עידוד תחרות ותמריץ לחברות להשתפר בשירות הניתן לציבור. כראיה, חברות שקיבלו ציון נמוך במדד השירות שהתפרסם ביולי שיפרו את התנהלותן והעניקו הטבות לבתי העסקים בצל משבר הקורונה".