קבוצת סופטבנק החליטה לסגת מכוונתה לרכוש מניות של WeWork בשווי 3 מיליארד דולר. כך הודיעה ועדת דירקטוריון של חברת שיתוף חללי העבודה אתמול, במה שמהווה מכה לבעלי המניות, כולל לאדם נוימן המייסד-השותף של החברה ומנכ"לה לשעבר, שקיווה למכור את כל המניות שבידיו.
קונגלומרט סופטבנק היפני, בעל המניות העיקרי של WeWork, הציע לקנות את המניות כחלק מתכנית להצלת החברה, אשר נסוגה מההנפקה שתכננה בסתיו שעבר והגיעה קרוב להישארות ללא כסף מזומן. מאז תחילת התפשטות מגיפת הקורונה לפני כמה שבועות, חלליה של WeWork נותרו ריקים כמעט לחלוטין, מה שהעלה ספקות לגבי הביקוש לנכסים שלה לאחר שתושג שליטה במגפה.
1 צפייה בגלריה
wework
wework
wework
(צילום: shutterstock)
לפני שבועיים איימה סופטבנק, שכבר השקיעה מיליארדי דולרים ב-WeWork, לסגת מרכישת המניות, בין היתר עקב החקירות הממשלתיות בנוגע לחברה. התשלום של סופטבנק עבור המניות לא היה אמור ללכת ישירות ל-WeWork, אלא לבעלי המניות שמכרו אותן. WeWork חוכרת שטחי עבודה בהיקף עצום ומשכירה אותם לפרילנסרים, עסקים קטנים ותאגידים. אך עלות החכירה והוצאות המרת החללים האלה לחללי עבודה, מגיעות למיליארדי דולרים. הנטל הכלכלי של החברה היה צפוי אף לעלות השנה, בעוד החברה ממשיכה להתרחב בקצב מסחרר, ופותחת חללים חדשים שכבר התחייבה להחכירם. מנכ"ל סופטבנק מסיושי סן היה תומך נלהב של חזונו של נוימן לגבי WeWork, שהתמקד ביצירת חללי עבודה שיתופיים בהם עמיתים יוכלו לשתף פעולה ביתר יעילות ולספוג יותר השראה. אך נוימן נטש את החברה בשנה שעברה לאחר שמשקיעים החלו לבקר את סגנון הניהול שלו ואת העסקאות הפרטיות שעשה עם החברה, שהיוו ניגוד עניינים מצידו. ועדת הדירקטוריון אמרה שהיא "מופתעת ומאוכזבת" מכך שסופטבנק נסוגה מהרכישה, ושבכוונתה "לבדוק את האפשרויות המשפטיות שעומדות לרשותה"