עוזרו האישי של איש עסקים מוכר נהג להזמין לו נשים צעירות ממזרח אירופה, לסייע לו להסתיר את הקשר איתן וכן לשכנע אותן לבצע הפלה במידה שנכנסו להריון. כך נטען בתביעת שכר טרחה שהוגשה לפני יומיים לבית המשפט המחוזי בת"א נגד העוזר האישי ונגד איש העסקים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכתב התביעה אף נטען שלבקשת איש העסקים שימש העוזר האישי גם כאיש קש מטעמו בחברות שונות שהקים. איש העסקים עצמו פנה היום לבית המשפט וביקש צו איסור פרסום על פרטי התביעה. לאחר פרסום הידיעה ניתן צו איסור פרסום על הפרטים המזהים.
1 צפייה בגלריה
תביעה. אילוסטרציה
תביעה. אילוסטרציה
תביעה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
את התביעה, בגובה 3.4 מיליון שקל, הגיש עורך הדין של העוזר האישי, בטענה שהוא ואיש העסקים התחמקו מתשלום שכר טרחה לאחר חתימת הסכם איתו. לפי כתב התביעה, העוזר האישי שכר את שירותיו של עורך הדין כדי לתבוע את איש העסקים, לאחר שפוטר על ידו בחודש מרץ האחרון ולא קיבל תשלומים של למעלה מ-1.5 מיליון דולר בגין שירותים שסיפק במשך ארבע שנים.
לטענת עורך הדין בתביעה, בין השירותים שסיפק העוזר האישי לאיש העסקים היה שימוש בו "כאיש קש בחברות זרות כדי להסיר (מהמעסיק) אחריות לפעולות בלתי חוקיות שנעשו בהן (לרבות העלמות מס) ו/או כדי למנוע תביעות אזרחיות כנגדו".
בנוסף, נכתב בתביעה, התבקש אותו עוזר "לדאוג עבור צרכיו האישיים של (המעסיק) לכל סידורי הזמנתן ארצה של נשים צעירות ממזרח אירופה (שחלקן משמשות גם כדוגמניות צמרת), הלנתן במלונות פאר או בדירות יוקרה, והסעתן לכל מקום שתחפוצנה בו (והכל על חשבון החברה). לשכנע בחורות ש(המעסיק) הכניסן להריון בלתי מתוכנן לעבור הפלה ולוודא ביצועה; לספק אליבי בכל עת ל(מעסיק) במידה ולא עלה בידי אשתו לאתרו".
בנוסף, נטען, סייע העוזר לאיש העסקים לפתוח חברה זרה בחו"ל שכל מטרתה היתה העברת כספים לכיסו של המעסיק, כמו גם פתיחת חשבון בנק במזרח אירופה שאליו הועברו 15 מיליון דולר בחשאי.
בנוסף מגוללת התביעה מסכת טענות, שלכאורה הביאו את העוזר לשכור את שירותיו של עורך הדין, ובהן נטען שאיש העסקים היה מעורב במשך שנים בשורה של הונאות שהזרימה לכיסו עשרות מיליוני דולרים, ובעקבותיהן הוגשו נגדו ונגד שותפיו מספר תביעות. איש העסקים, כך נטען, גם ביקש מעוזרו לסייע לו להונות את שותפיו על מנת לגרוף לכיסו מיליוני דולרים, שאותם שילם כדי למנוע מהתביעות הללו להגיע לבית המשפט.
בתביעה נטען שהעוזר האישי חזר בו בסופו של דבר מכוונתו לתבוע את איש העסקים ולא העביר לעורך הדין את שכר הטרחה שהוסכם ביניהם.
ממקורבי איש העסקים נמסר: "מדובר בכתב סחיטה המגולל מסכת שקרים נבזית במיוחד שבינה לבין המציאות - אין דבר. כתב התביעה שהוגש רצוף שקרים, בדיות ומעשיות. לא בכדי הוציא בית המשפט צו איסור פרסום גורף על הפרשה בהבינו את אותו ניסיון סחיטה בזוי. איש העסקים לא יכנע לניסיון הסחיטה ויפעל בכל האמצעים כדי להגן ולמצות את זכויותיו".