חוזרים בהדרגה להגבלות המחמירות מהסגר הראשון גם בתחום הפיננסי. במטרה לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים, הורה אתמול בנק ישראל כי החל מהיום (יום ג'), הבנקים יהיו רשאים לצמצם את פעילות מערך הסניפים ובלבד ששיעור הסניפים הפתוחים לקהל לא יפחת מ-80%. כמו כן, הבנקים רשאים לשנות את שעות פעילות הסניפים, ככל שהנסיבות מחייבות זאת.
ההגבלות על הבנקים חוזרות על רקע החלטת הממשלה על נקיטת פעולות שונות לשם בלימת התפשטות התחלואה. זאת, מאחר שהוחמרו מגבלות התנועה וההתקהלות במרחב הציבורי לצד צמצום פעילות קבלת קהל. יחד עם זאת, מאחר והמערכת הבנקאית מעניקה שירותים חיוניים, תתאפשר פתיחת הסניפים לקבלת קהל, אולם לא כבימים רגילים, כאמור.
1 צפייה בגלריה
בנק יהב בירושלים המרחק בין הלקוחות לפקידים 2 מטר
בנק יהב בירושלים המרחק בין הלקוחות לפקידים 2 מטר
קבלת קהל בבנק
(צילום: משה מזרחי)
על מנת לאפשר המשכיות במתן השירותים הבנקאיים לציבור הרחב, הבנקים יבטיחו מענה פרונטאלי לשירות אשר אינו ניתן בערוצים הישירים או לאדם שאינו יכול לקבלו בערוצים הישירים, בין היתר בשל העובדה שאינו יודע לעשות שימוש בערוצים אלו. בימי חלוקת קצבאות וכל עוד לא תהיה החמרה בהגבלות, ייפתחו הסניפים שבהם יש קופות.
הבנקים יבחנו במסגרת ביצוע ההוראה החדשה נקיטת אמצעים שונים ובכלל זאת הודעה ללקוחות על השינוי בהקדם האפשרי ועל החלופות העומדות לרשותם לקבלת השירות הבנקאי.
ככלל, בבנק ישראל הדגישו שהשירותים יינתנו בכפוף לתיאום תור מראש ולזמינות השירות בסניף, כאשר הבנקים יוודאו הקצאת משאבים נאותים למענה במוקד הטלפוני, תוך זמן סביר, ללקוחות המשתייכים לסניפים שאינם סניפי קהל.
הפיקוח על הבנקים קרא היום לציבור לבצע מגוון רחב של פעולות בנקאיות באמצעים הישירים: בטלפון, במכשירים האוטומטיים, באפליקציה (יישומון) הבנקאית ובאתר הבנק.