המסחר בניו יורק ננעל הערב (ה') בעליות חדות: דאו ג'ונס טיפס ב-0.9%, S&P 500 התחזק ב-1.2%, מדד נאסד"ק קפץ ב-1.4% לרמה של 8,979.7 נקודות ומחק את כל הירידות שרשם מתחילת השנה. מדד חברות הטכנולוגיה סיים את שנת 2019 ברמה של 8,972.6 נקודות, הגיע לשיא של 9,817.2 נקודות ב-19 בפברואר וצלל בעקבות משבר הקורונה עד לרמה של 6,860.7 נקודות ב-23 במרץ.
לאחר הדו"חות - טבע קפצה ב-10.4%, פייבר התחזקה ב-3.5% והשלימה נסיקה של 98% מתחילת השנה, פייפאל נסקה ב-14%.
הנפט מסוג WTI נחלש היום ב-1.8% שהם 44 סנט וננעל במחיר של 23.55 דולר לחבית. זאת לאחר שבמהלך רוב היום נסחר הנפט בעליות והגיע בשיא למחיר של 26.7 דולר לחבית.
2 צפייה בגלריה
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
וול סטריט מפולת קורונה מסחר מניות בורסה ירידות
מסחר בצל קורונה
(צילום: EPA)
קרוב ל-3.2 מיליון אנשים בארה"ב הגישו בקשות חדשות לקבלת דמי אבטלה בשבוע שעבר, כשרבים מהם איבדו את עבודתם בשל משבר הקורונה. עם זאת, גל הפיטורים בעקבות המגפה הולך ונחלש, והנתון נמוך משמעותית מהשיא של 6.9 מיליון בקשות חדשות בשבוע האחרון של חודש מרץ. אנליסטים בשוק צפו שהנתון, שנועד לשקף את מצב הפיטורים במשק, יראה 3 מיליון בקשות חדשות בשבוע החולף. בשבעת השבועות החולפים הוגשו 33 מיליון בקשות חדשות לדמי אבטלה.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תיאר אמש את מגפת הקורונה כמתקפה הקשה אי פעם שהיתה נגד ארה"ב - ועל הדרך השחיל שוב ביקורת על הסינים. "אנחנו מתמודדים עם המתקפה הקשה ביותר שאי פעם היתה על המדינה שלנו. זו ההתקפה הקשה ביותר שהיתה נגדנו. זה גרוע יותר מפרל הארבור, זה רע יותר ממרכז הסחר העולמי, מעולם לא היתה מתקפה כזו. וזה לא היה צריך לקרות, זה יכול היה להיעצר במקור, זה יכול היה להיעצר בסין, להיעצר ממש במקור שלה, וזה לא נעצר", אמר טראמפ.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ
(צילום: AFP)
טבע מכה את תחזיות האנליסטים בסיכום הרבעון הראשון: חברת הפארמה הישראלית רשמה ברבעון הכנסות של 4.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2020 - צפי האנליסטים עמד על הכנסות של 4.15 מיליאר דולר. הרווח הנקי למניה עמד על 76 סנט, מהותית מעל הציפיות בשוק שעמדו על 59 סנט סנט בלבד. חרף משבר הקורונה החברה מאשרת את התחזית השנתית המלאה עם הכנסות של כ-17 מיליאר דולר, רווח נקי של 2.3-2.55 דולר למניה ותזרים מזומנים חופשי של 1.8 - 2.2 מיליארד דולר. החוב של טבע צומצם לסכום של 24.3 מיליארד דולר.
אובר מובילה השקעה של 170 מיליון דולר בחברת השכרת הקורקינטים והאופניים החשמליים ליים. ליים הודיעה כי קרן ביין קפיטל, אלפבית וכן זרוע ההשקעות שלה, GV, ישתתפו גם הן בגיוס ההון.
במסגרת העסקה, אובר תעביר לליים את ג'אמפ, חטיבת הקורקינטים והאופניים החשמליים שלה, ובהמשך יאחדו החברות את האפליקציות שלהן. מנהל התפעול והאסטרטגיה של ליים העולמית, וויין טינג (Wayne Ting) ימונה לתפקיד מנכ"ל ליים, ואילו המנכ"ל הנוכחי בראד באו (Brad Bao) ימונה ליו"ר.
ההסכם התפרסם יום אחרי שחברת הנסיעות השיתופיות אובר הודיעה על פיטורי 3,700 עובדים – 14% מכוח האדם שלה - בעקבות פגיעת מגפת הקורונה בעסקיה.
הלירה הטורקית בשפל של כל הזמנים: הדולר מטפס היום ב-0.5% מול המטבע הטורקי, בסביבת 7.240 לירות לדולר, ומוקדם יותר אף הגיע הצמד ל-7.252 לירות לדולר. "זה נראה עניין של זמן עד שנגיע למה של 7.2500 לדולר ומעבר לכך. נקודת השפל הקודמת, 7.236 לירה לדולר, נרשמה באוגוסט 2018. הגורמים הרשמיים מפגינים ביטחון כשהם מתייחסים לשווקים אבל השווקים מתחילים לחשוב שהמלך הוא עירום", כך כתב אתמול בסקירה שלו בראד באטצ'ל (Brad Betchel), ראש מחלקת מטבעות בג'פריז, על הנפילה העקבית במטבע, ואכן כפי שניבא המטבע חצה את הרמה האמורה.

הבנק המרכזי של בריטניה: כלכלת המדינה תתכווץ ב-14% השנה

נעילה חיובית בבורסות אירופה - המדדים דאקס בפרנקפורט ופוטסי בלונדון קפצו ב-1.4%, מדד קאק הפריזאי התחזק ב-1.5%.
הבנק המרכזי של אנגליה השאיר את הריבית ללא שינוי על שיעור של 0.1%, אך קובעי המדיניות הדגישו כי ינקטו בפעולות נוספות אם תחול החמרה נוספת במשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהתפשטות מגפת הקורונה.
חברי ועדת המדיניות המוניטארית (MPC) של הבנק הצביעו היום (ה') פה אחד בעד שמירה על הריבית, וברוב של 7 מול 2 מתנגדים הוחלט להמשיך בתוכנית ההקלה הכמותית בגובה 200 מיליארד פאונד (247.55 מיליארד דולר). כתוצאה מכך, השווי הכולל של תוכנית רכישת האג"ח טיפס ל-645 מיליארד פאונד.
הבנק פרסם גם תחזית כלכלית לפיו התמ"ג יתכווץ השנה ב-14%, בהובלת צניחה של 25% שתירשם ברבעון השני של השנה. עם זאת, ההערכה בבנק היא כי ההקלה הצפויה בסגר תגרום לכך שלאחר הירידה החדה בתמ"ג ברבעון השני תתרחש התאוששות מהירה.
לפיכך, התחזית היא כי התמ"ג יחזור לרמות שנרשמו לפני משבר הקורונה כבר במחצית השנייה של 2021, ובשנה לאחר מכן יתרחב ב-3%. עם זאת, בבנק הדגישו כי התחזיות הללו תלויות במידת ההצלחה של הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף.
לפי התחזית, שיעור האבטלה בממלכה יעמוד על 8% בשנה הנוכחית, ויירד ל-7% בשנה הבאה ול-4% ב-2022.
פורסם לראשונה: 08:01, 07.05.20