יום שני של עליות בניו יורק, בתום יום חמישי רצוף של התייקרות במחירי הנפט: מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, נאסד"ק עלה ב-1.1% ו-S&P 500 התחזק ב-0.9% (בשלב מוקדם יותר של היום טיפס הנאסד"ק במעל 2%); נורווג'יאן צללה ב-22.6% לאחר שהודיעה כי ללא מימון נוסף יש סכנה להמשך פעילותה. בחזית הישראלית - טבע טיפסה ב-2.9%, צ'ק פוינט התחזקה ב-1.5%.
יום עליות חמישי ברציפות: מחיר הנפט מסוג WTI קפץ היום ב-20.5%, או 4.17 דולר, ונקבע על 24.56 דולר לחבית. הברנט זינק ב-14% עד ל-30.1 דולר לחבית. בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממהר לצייץ כי ככל שהביקוש עולה - מחירי הנפט חוזרים לעצמם.
מנהל מחלקת האנליסטים ב-Rystad Energy, מגנוס נייסווין (Magnus Nysveen) על הקפיצה במחירי הנפט: "דבר אחד בטוח, נקודת התחתית של הביקושים מאחורינו".
3 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט
(צילום: AP)
מחיר הזהב ירד היום ב-0.2% (2.70 דולר) ונקבע על 1,710.60 דולר לאונקיה.
מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים בארה"ב נפל בחודש אפריל ל-26.7 נק', התחזיות עמדו על 27 נק', בהמשך ל39.8 נק' בחודש מרץ. המדד המשוקלל של Markit ירד באפריל ל-27 נק', התחזיות עמדו על 27.4 נק' בהמשך לקריאה של 40.9 נק' במרץ.
הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל בחודש מרץ ל-44.4 מיליארד דולר, לעומת 39.8 מיליארד דולר בחודש פברואר. תחזיות הכלכלנים עמדו על גירעון של 44.2 מיליארד דולר. היצוא האמריקאי ירד בחודש מרץ ל-187.7 מיליארד דולר, בהשוואה ל-207.7 מיליארד דולר בחודש פברואר. היבוא ירד ל-232.2 מיליארד דולר, בהשוואה ל-247.6 מיליארד דולר בפברואר.
חברת הדירוג S&P חתכה את תחזית הדירוג של 13 מהבנקים בארה"ב מיציבה לשלילית, לנוכח הפגיעה הקשה של מגיפת הקורונה בפעילות – במיוחד של הבנקים החשופים ביותר בתחום האשראי הצרכני והנדל"ן המסחרי. לפי ההודעה, שמונת הבנקים הגדולים בארה"ב נמצאים במצב טוב יחסית, בין היתר בזכות הפיקוח ההדוק של הפד על הגופים הגדולים במערכת, שמציב אותם היום ברמת סיכון נמוכה יחסית. ב-S&P כן חתכו את התחזית לבנקים הבאים: Ally Financia, Capital One Financia, Discover Financial Services , SLM Corp, American Savings Bank, CIT Group, East West Bancorp, Investors Bancorp, New York Community Bancorp, Trustmark Corp, ו-Valley National Bancorp.

עדכוני חברות ודו"חות כספיים בימי קורונה

מגיפת הקורונה גוררת עוד חברת אונליין ענקית למהלך של פיטורים: Airbnb תפטר 1,900 עובדים - 25% מכוח העבודה שלה. החברה מעסיקה כיום 7,500 עובדים, לפני מהלך הקיצוץ.
יצרנית התכשיטים הדנית פנדורה סיימה את הרבעון הראשון של 2020 עם שורה תחתונה שלילית, לאחר סגירה כפויה של 90% מהחנויות שלה. עם זאת, החברה ציינה כי הנזילות שלה מספיקה גם כדי להצליח לעבור תרחיש היפותטי שבו החנויות יישארו סגורות לאורך 2020.
החברה, שמוכרת צמידי תליונים, טבעות ועגילים ב-7,300 חנויות ברחבי העולם, ציינה כי החנויות המקוונות שלה המשיכו לתפקד כרגיל ברוב השווקים. "הביצועים בחנויות האינטרנטיות ממשיכים להיות חזקים והערוץ נראה יציב במידה גבוהה בתקופת הסגר", אמרו בחברה.
הצמיחה האורגנית בחנויות האונליין הייתה 29% ברבעון הראשון, למרות תקלות לוגיסטיות בסין בסוף ינואר ובפברואר. המכירות באינטרנט צמחו בשיעור תלת ספרתי במהלך אפריל - לאחר תום תקופת הדו"ח.
3 צפייה בגלריה
פנדורה
פנדורה
לאחר סגירת 90% מהחנויות: האונליין הציל את פנדורה
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל סטארבקס, קווין ג'ונסון, הודיע כי 85% מסניפי רשת בתי הקפה ייפתחו עד לסוף השבוע – בשעות משתנות ותחת כללי בטיחות.
חברת השכרת הרכב הרץ (Hertz) צוללת על רקע דיווחים כי היא עשויה להודיע היום על פשיטת רגל. אתמול דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי החברה שכרה יועץ נוסף שיסייע לה בתהליך פשיטת הרגל.
בדומה לחברות השכרה רבות, גם הרץ סובלת בימים אלה מחוסר פעילות המדלדל את קופת החברה במהירות, אך בניגוד למתחרות, הרץ נדרשה השבוע לשלם לספקים עבור עסקאות חכירה של רכבים, מה שלא יכלה לעשות. היקף חובות החברה, לפי פרסומים בארה"ב עומד על 17 מיליארד דולר.
וירג'ין אטלנטיק מפטרת שליש מעובדיה: חברת התעופה שבבעלות המיליארדר ריצ'ארד ברנסון הודיעה כי תיכנס למו"מ של 45 יום עם ועדי העובדים על תוכנית התייעלות שתכלול קיצוץ של 3,150 משרות - החברה מעסיקה כ-10,000 עובדים.
"ידענו סערות רבות מאז הטיסה הראשונה שלנו לפני 36 שנה, אך אף אחת מהן לא היתה כה הרסנית כמו זו של הקוביד 19. על מנת להבטיח את עתידינו את היציאה מהמשבר כעסק רווחי, זהו הזמן לחתוך עלויות, לשמירה על המזומנים ושמירה על משרות רבות ככל שניתן. זה קריטי שנחזור לרווחיות ב-2021", אמר מנכ"ל החברה שי וויס (Shai Weiss).
ענקית ספנות הקרוזים נורווג'יאן הודיעה שקיים "ספק ממשי" להמשך קיומה - המקבילה להערת עסק חי. נורווג'יאן מציינת כי מגיפת הקורונה הובילה לחורבן של התעשייה, ושהפגיעה הקשה "באפשרות ואף ברצון של האנשים לתייר, כולל בקרוזים, צפויה להמשיך להשפיע על התוצאות שלנו, על הפעילות, על התחזיות, התוכניות, היעדים, הצמיחה, המוניטין, על תזרים המזומנים, על הביקושים ועל מחיר המניה".
החברה מציינת כי "גורמים אלה יצרו ספק ממשי בדבר יכולתה של החברה להמשיך לפעול". התגובה במתחרות: רויאל קירביאן מאבדת 3.3% בטרום, קרניבל נחלשת ב-0.6%. 15:30 - העליות בחוזים העתידיים בניו יורק מתגברות מעט, והבורסות צפויות לפתוח את היום במגמה חיובית כשברקע תקוות לפתיחה מחודשת של הכלכלה בקרוב. החוזים על המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 מטפסים ב-1.3%, החוזים על נאסד"ק עולים ב-1.4%.
חברת התעופה אלסקה אייר רשמה ברבעון הראשון הפסד של 232 מיליון דולר או 1.87 דולר למניה, מול רווח של 4 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל. בשורה המתואמת רשמה אלסקה אייר הפסד של 82 סנט למניה, צפי האנליסטים היה להפסד רחב יותר של 95 סנט למניה. ההכנסות ירדו ל-1.64 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.88 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
ענקית המלונאות מריוט אינטרנשיונל עדכנה את הסכמי האשראי שלה והרחיבה את סכום ההלוואות שלה מול ג'ייי.פי מורגן ואמריקן אקספרס, במטרה לחזק את תזרים המזומנים. רשת בתי המלון הגדולה בעולם שספגה מכה כמעט הרסנית ממגיפת הקורונה גייסה חוב של 570 מיליון דולר מג'יי.פי מורגן ושל 350 מיליון דולר מאמריקן אקספרס - סכום כולל של 920 מיליון דולר.
חברת זיקוק הנפט מרתון פטרוליום סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 16 סנט למניה והכנסות של 24.08 מיליארד דולר. ההכנסות פספסו את צפי השוק שהיה ל-26.24 מיליארד דולר, אך השורה התחתונה עלתה על ציפיות האנליסטים להפסד עמוק יותר של 26 סנט למניה.
פיאט קרייזלר דיווחה על הפסד מפתיע ברבעון הראשון והחמיצה גם את תחזית ההכנסות. יצרנית הרכב הציגה הפסד של 30 סנט למניה והכנסות בגובה 20.57 מיליארד דולר, בזמן שבשוק צפו לה רווח של 17 סנט למניה והכנסות של 23.83 מיליארד דולר.
בדומה לחברות נוספות, פיאט קרייזלר הודיעה כי אין באפשרותה לספק תחזית לשנה כולה לנוכח חוסר הוודאות בשווקים בשל מגפת הקורונה, וציינה כי היא נשארת מחויבת לתוכניות המיזוג עם החברה האם של פיג'ו, קבוצת PSA.

השוקים בעולם

בנעילה באירופה: מדד דאקס עלה ב-2.5%, קאק עלה ב-2.4%, פוטסי התחזק ב-1.7%, מילאנו ב-2.1%, מדריד ב-1.1%, המדד האירופי סטוקס 600 טיפס ב-2.2%; לאחר הדוחות: הבנק ההגדול בצרפת BNP פאריבה טיפסה ב-4.1% בפריז, פנדורה קפצה ב-8.3% בקופנהאגן; ענקית האנרגיה טוטאל זינקה ב-7.9% לאחר שהודיעה על המשך חלוקת הדיבידנד.
3 צפייה בגלריה
מלחמת הסחר - המרוויחים והמפסידים
מלחמת הסחר - המרוויחים והמפסידים
בורסות אסיה
(צילום: Shutterstock)
הבורסה בהונג קונג רשמה הבוקר עליות - למרות נתוני התוצר הגרועים שפרסמה אתמול. הכלכלה המקומית במדינת החסות הסינית התכווצה ב-8.9% ברבעון הראשון בקצב שנתי - הנסיגה החדה ביותר שנרשמה בתוצר של הונג קונג מאז ומעולם (ובהמשך לנסיגה של 2.9% ברבעון הרביעי). בחישוב חודשי התכווצה הכלכלה ב-5.3%. מדד האנג סנג מתחזק ב-0.6%, הבורסות ביפן, בסין ובדרום קוריאה סגורות היום בשל חגים אזרחיים.
המסחר בניו יורק התנהל אתמול במגמה שלילית במשך רוב מוחלט של שעות המסחר, אך לקראת הנעילה נמחקו הירידות והמדדים המובילים ננעלו בעליות בהובלת מניות הטכנולוגיה. מדד נאסד"ק טיפס ב-1.2%, דאו ג'ונס עלה ב-0.1% ו-S&P 500 הוסיף 0.5%.
טסלה זינקה ב-8.5%, מיקרוסופט טיפסה ב-2.5%, אפל הוסיפה 1.4%. אמריקן איירליינס צללה ב-7.7%, דלתא מחקה 6.3%. עוד בלטו - פרארי קפצה ב-6.5% לאחר הדוחות, ג'נרל אלקטריק מחקה 4.3% בצל ההודעה על פיטורי 13 אלף עובדים.
פורסם לראשונה: 08:14, 05.05.20