משבר הקורונה הכניס את שוק הנדל"ן לאי ודאות. החשש העיקרי הוא מחסור בהיצע יחידות דיור על רקע הצניחה בהתחלות הבנייה ובהיקף התוכניות המאושרות להקמת דירות אל מול העלייה במשקי הבית וקצב הביקושים. חרף ההאטה הכלכלית, נראה כי הפעילות בענף נמשכת והיזמים ממשיכים לרכוש קרקעות.
ל-ynet נודע כי חברת שיכון ובינוי מכרה קרקע המיועדת להקמת 100 יחידות דיור בשכונת הדר החדשה בדרום גבעת שמואל בתמורה לכ-100 מיליון שקל לידי חברת שגרוואי לייבוביץ. המחיר משקף סכום של כמיליון שקל עבור מרכיב הקרקע לכל יחידת דיור. מדובר בקרקע היסטורית של שיכון ובינוי שהייתה בבעלותה לאורך שנים ויש עבורה תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת.
1 צפייה בגלריה
פרויקט של שיכון ובינוי בדרום גבעת שמואל
פרויקט של שיכון ובינוי בדרום גבעת שמואל
פרויקט של שיכון ובינוי בדרום גבעת שמואל
(צילום: olin)
להערכת שמאי המקרקעין איציק רפאל ממשרד קמיל-טרשנסקי-רפאל, השווי למרכיב הקרקע ליחידת דיור עמד על בין 870-900 אלף שקל ליחידה, אולם מאחר שהקרקע זמינה לבנייה, העדיף היזם לשלם ערך גבוה יותר בהיקף של כ-100 אלף שקל ליחידה מהשווי הקיים בשל זמינות הקרקע לבנייה מיידית.
העיר גבעת שמואל עוברת מתיחת פנים משמעותית ומקודמים בה פרויקטים חדשים למגורים לצד פרויקטים של התחדשות עירונית. בשכונה בדרום העיר ישנם שני מגדלים מאוכלסים של שיכון ובינוי עם 212 יחידות דיור ועוד פרויקט בהקמה הכולל 111 דירות יחידות דיור. מחירי דירות חדשות בנות 4 חדרים בפרויקטים בשכונה עומדים בממוצע על כ-2.4 מיליון שקל. באחרונה אישרה הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור שעוקפת את מוסדות התכנון המחוזיים) תוכנית ענק שהייתה תקועה במשך שני עשורים וכוללת 2,000 דירות בשכונת גיורא בצפון העיר במסגרת של פינוי בינוי.