חברת אל על הודיעה הבוקר (ו') לבורסה כי מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, סיכם עם יו"ר החברה, דוד ברודט, על סיום כהונתו כמנכ"ל החברה במהלך חודש ינואר 2021. על פי ההודעה, טרם נקבע מועד סיום כהונה מדויק ודיווח על כך יצא בנפרד.
במכתב ששלח לעובדים כתב אוסישקין: "אני מבקש להודיע שבהחלטה משותפת יחד עם יו"ר הדירקטוריון אסיים את כהונתי כמנכ"ל בחודש ינואר הקרוב. דירקטוריון החברה החל באיתור מחליפי. זה לא מכתב פרידה ועוד נכונו לנו אתגרים רבים וגם תקווה גדולה".
1 צפייה בגלריה
גונן אוסישקין
גונן אוסישקין
גונן אוסישקין
(צילום: סיון פרג')
עזיבתו של אוסישקין צפויה. מאז רכישת השליטה באל על, הודיע הבעלים החדש אלי רוזנברג על כוונתו לבצע שינויים בהנהלה, ובראשם המנכ"ל. הדירקטוריון החדש בראשות ברודט הקים לאחרונה ועדת איתור שתפקידה למצוא לו מחליף. מנכ"ל ישראייר, אורי סרקיס, הוא אחד המועמדים לתפקיד.
אוסישקין כיהן כמנכ"ל אל על בשלוש השנים האחרונות, אחרי ששימש סמנכ"ל סחר וקשרים תעופתיים במשך שנה ולפני כן מנהל אסטרטגיה ופיתוח עסקי. לפני שעבר לתפקידי ניהולי היה טייס בחברה. עלות שכרו ברבעון ראושן של 2020 עמדה על 492 אלף שקל.
השנה האחרונה הייתה מהשנות הקשות שלו בתפקיד, כשחברת התעופה נקלעה למשבר חמור ונאלצה לבקש סיוע המהמדינה. משבר התעופה העולמי הוביל לכך שאלפי עובדי אל על עדיין מצויים בחופשה ללא תשלום עד 30 בנובמבר. עד כה נושא הסיוע טרם הושלם. לחברה הוענקה הלוואה בסך 250 מיליון דולר בערבות מדינה.