חברת מדעי החיים אינטרקיור, המחזיקה בחברת הקנאביס הרפואי קנדוק ונסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 371.2 מיליון שקל, מחקה כ-905 מיליון שקל משווייה (71%) בתוך פחות משנה. זאת לאחר שנסחרה בשווי שיא של כ-1.28 מיליארד שקל ב-17 במרץ 2019 - שווי שוק שהעמיד אותה בראש חברות הקנאביס הרפואי בפער גדול. בעל השליטה באינטרקיור הוא אלכסנדר רבינוביץ', שמחזיק ב-34.7% ממניות החברה ואיבד על הנייר 314 מיליון שקל.
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור וקנדוק, איבד גם הוא משווי אחזקותיו שעמדו בזמן השיא על 53.4 מיליון שקל, ועומד, נכון לסוף יום המסחר האחרון בבורסה (יום ראשון), על 15.5 מיליון שקל. ברק מחזיק ב-4.58 מיליון אופציות, המתורגמות ל-4.19%% מהון מניות החברה (3.73% בדילול מלא), ששוות היום 37.9 מיליון שקל פחות. ברק יכול היה להתחיל לממש חלק מהאופציות שברשותו כבר בתחילת 2019, ועם כניסתו חזרה לפוליטיקה, ביוני 2019, הוא יכול היה לממש באופן מלא את אחזקותיו.
1 צפייה בגלריה
אהוד ברק באולפן אולפן ynet
אהוד ברק באולפן אולפן ynet
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור
(צילום: אבי מועלם)
יש לציין, כי בעוד חלק מעובדי החברה היו נאלצים לוותר על יתרת האופציות שברשותם בהנחה שיחליטו לעזוב את תפקידם בחברה לפני תום הבשלתן, ההסכם של ברק עם החברה אפשר לו להאיץ הבשלת האופציות במקרה שהוא מחליט לסיים את תפקידו "עקב סיבה טובה". פירוט למהי "סיבה טובה" לא מצוין בדיווח המפרט את ההסכם בין החברה לברק.
בדיווח ההסכם בין החברה לברק ציינה עוד החברה, כי "תקופת ההבשלה של האופציות ואופן פריסתה נועדו להקנות אינטרס בתקופת התקשרות ארוכה יחסית". לברק נותרו עוד פחות משליש מהאופציות שעוד לא נפתחו למימוש. אם ברק יחליט לממש את האופציות שברשותו, הוא ייאלץ לשלם 3.2 שקלים לאופציה בממוצע - נמוך בכ־5.8% בלבד משער הסגירה של מניית החברה בסיום המסחר האחרון בבורסה, שעמד על 3.4 שקלים למניה, וגבוה בכ-60% משער הסגירה שלה בסיום המסחר האחרון בה לפני יום הקצאת המניות, שעמד על כ-1.99 שקלים למניה. עם זאת, ברק התחייב פומבית לא למכור את האופציות הנמצאות ברשותו עד להנפקת החברה בנאסד"ק, שהיתה צפויה להתקיים בסוף 2019, ובשל תנאי השוק ממשיכה להידחות.
ההנפקה הראשונית (IPO) של קנדוק פארמה, שגם בה מכהן ברק כיו"ר, הוערכה עת ההודעה עליה בשווי חברה של מאות מיליוני דולרים. שוק הקנאביס כולו חווה נפילה חדה בשיעור של 80%-70% בישראל ובעולם ושווי החברות נחתך בהתאם. אינטרקיור ממשיכה להוביל את שווי חברות הקנאביס הרפואי בבורסה המקומית.