ענקית הפיננסים האמריקנית אינטואיט (Intuit) מפטרת עובדים. כך נודע לכלכליסט ול-ynet. הפיטורים הם חלק ממהלך של החברה העולמית שהודיעה אמש על פיטורים של 715 מעובדיה שהם כ-7% מכח העבודה של החברה ובישראל פחות מעשרה עובדים.
מנכ"ל החברה סאסן גודארזי כתב בבלוג שפירסם "היום אנו מכריזים על שורה של שינויים ברחבי החברה שיאיצו את השינוי שלנו ויגדילו את היכולות שלנו על ידי איזון מחדש של החברה. למרבה הצער, שינויים אלה ישפיעו על 715 מחברינו לעבודה. יציאה לעולם אינה קלה, והעוזבים עשו עבודה נהדרת עבור אינטואיט ואני אסיר תודה על השירות והתרומה שלהם".
1 צפייה בגלריה
סאסן גודארזי, מנכ"ל אינטואיט
סאסן גודארזי, מנכ"ל אינטואיט
סאסן גודארזי, מנכ"ל אינטואיט
(צילום: איי פי)
מנהל הפעילות המקומית הוא ג'ין גולובינסקי. לאחרונה הצטרף לפעילות בישראל מוטי אליאב, שהיה מנהל הפיתוח של eBay בישראל. המרכז של החברה בישראל מעסיק כ-200 עובדים, מרביתם בתחום הפיננסים והשאר בתחום הסייבר ולימוד מכונה במשרדים החדשים של החברה בפתח תקווה. מרכז הפיתוח של אינטואיט קם לאחר שרכשה את צ'ק הישראלית ב-2014 ב-350 מיליון דולר ואת חברת הסייבר פורטיקור ב-2015 בכמה עשרות מיליוני דולרים. החברה נסחרת בשווי של כ-76 מיליארד דולר ומעסיקה כ-9,400 עובדים ברחבי העולם.
המנכ"ל הוסיף בבלוג כי "כדי ליישר קו לנוכח ההאצה שאנו זקוקים לעתיד, נשקיע בתחומים האסטרטגיים ביותר שלנו, ונוסיף יותר מ-700 תפקידים לבניית היכולות הדרושות כשאנחנו מסתכלים קדימה. למרות שאלו החלטות שעלינו לקבל לעתיד אינטואיט, אני יודע שהן מגיעות בתקופה קשה להפליא למי שנפגע. בלב כבד אני מתקשר את השינויים האלה.
"אם אנו מגדילים את השקעותינו באזורים חדשים, עלינו להיות מכוונים לגבי המקום בו אנו צריכים לשנות את אופן העבודה או לסגור פעילות שאינה קריטית לעתיד אינטואיט. עשינו סקירה מדוקדקת של החברה, וחיפשנו מערכות ותפקידים שלא היו התאימו למקום בו אנו משקיעים לעתיד. זה הביא להחלטה הכואבת להיפרד מ-715 חברים ועמיתים לעבודה".
בבלוג שפרסם, פירט המנכ"ל את התנאים שיוצעו לעובדי החברה הפורשים תוך דגש על כך שמרבית העובדים האמריקאיים של החברות יקבלו אפשרות לשמור לטווח ארוך את ביטוח הבריאות של החברה.