המשבר הכלכלי: במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית או הסבה מקצועית ולסייע להם לשוב לשוק התעסוקה ולמסלול של צמיחה, החליט שר האוצר ישראל כץ בסיכום עם ח"כ אתי עטיה, לבטל את ההפחתה בגובה 30% בדמי האבטלה למובטלים או לשוהים בחל״ת המשתתפים בהכשרה מקצועית, וזאת למשך תקופת הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, החליט השר כץ, בטווח הזמן המיידי, לבחון מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים הנמצאים בחל״ת לתחומי פעילות מועדפים בעלי תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק. התיקון לחוק ישולב היום (ב') בחוק למתן רשת בטחון כלכלית לתקופת הקורונה הנידון כעת בועדת הכספים.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
שר האוצר, ישראל כץ, מסר כי "במסגרת רשת הביטחון הכלכלית להתמודדות עם הקורנה ולצד המרצת המשק, סיכמתי עם ח"כ אתי חוה עטיה כי תבוטל ההפחתה בגובה 30% למובטלים או לשוהים בחל״ת, המשתתפים בהכשרה מקצועית. בנוסף, אני בוחן מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים שנמצאים בחל״ת לתחומי פעילות מועדפים שיש להם תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק".
ח"כ אתי חוה עטיה הוסיפה כי "בשורה טובה ומעודדת למאות אלפי מובטלים שמעתה יוכלו להשתתף בהכשרה מקצועית ולקבל דמי אבטלה מלאים. ההשלמה ל-100% דמי אבטלה מהווה גם תמריץ לעבור הסבה, או הכשרה מקצועית ותעניק למובטלים את הזכות למינימום מחייה בכבוד. תודה לשר האוצר ישראל כץ שאימץ ואישר את היוזמה שהעלתי".
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, מסר בתגובה כי "אני מברך את שר האוצר על ההחלטה הנכונה ושמח שדרישתי התקבלה. בלתי מתקבל על הדעת שבמקום לתת למובטלים תמריצים להכשרות מקצועיות המדינה תטיל עליהם קנס, בשעה שאנו מגדירים את ההכשרות כצורך לאומי. אין די בכך - עלינו לתת תמרוץ עודף למי שיבחר לעבור הכשרה באמצעות תשלום דמי אבטלה מוגדלים בכ-20 אחוז ובכוונתי להוביל זאת".
המקפצה - המטה להשקעה במקצועות המחר, שותפות של ארגונים עסקיים וחברתיים המקדמת תוכנית לאומית להסבות ולהכשרות מקצועיות למפוטרי הקורונה, בירכה על ההחלטה. טלי ניר, מנכ״לית עמותת 121, שיזמה את הקמת המקפצה, מסרה כי "הקיצוץ בדמי האבטלה למשתתפים בהכשרות הוא עוול היסטורי, שפוגע במשתתפים בהכשרות מאז 2002, וגורם לכך שמפוטרים לא הולכים להכשרות כי דמי האבטלה המקוצצים לא מאפשרים להם להתקיים בתקופת הקורס. הגיע הזמן שהממשלה תבטל את העוול הזה שפוגע במובטלים ופוגע במשק".
השתתפו בהכנת הכתבה: הדר גיל-עד