עובדים רבים במשק, שממשיכים לעבוד, עברו למתכונת של עבודה מהבית. שגרת העבודה החדשה, שמאופיינת אצל חלק בבדידות ואצל אחרים ב"צפיפות" משפחתית, הובילה חברות רבות, בעיקר בענף ההיי-טק (אבל לא רק), לנקוט צעדים כדי לחזק את הרגשת השייכות של העובדים לחברה, להקל על העבודה, להפיג את המתחים ולשפר את מצב הרוח בדרכים יצירתיות.
"חשוב לגלות אמפתיה כלפי העובדים, להקשיב להם ולחשוב על פתרונות יצירתיים שיקלו עליהם עם הילדים, כמו למשל סדנאות או אימון מקצועי להורים במטרה לסייע להם להתמודד עם המצב המורכב", מסבירה עו"ד אדוה פרי אבישי, יו"ר לשכת המאמנים בישראל המרכזת מנטורים אישיים ולחברות. לדבריה, "חשוב להעביר לעובדים את המסר שהם תורמים ומועילים ולעודד אותם בתקופה הזו".
אז כיצד מעודדות החברות את העובדים? בחברת סודהסטרים, למשל, יצרנית המכשירים הביתיים להכנת משקאות מוגזים, חילקו לעובדים את הבונוסים השנתיים ל-2019 ופרסמו את תוכניות הקידום והעלאות השכר. בנוסף, כל עובד קיבל חוברות שמרכזות פעילויות לילדים ולמשפחות, ואף הוקם אתר עם קורסים ללא תשלום. כמו כן, לעובדים הוצע ליווי פסיכולוגי בקו אנונימי.
רבים מעובדי החברה מועסקים במפעל, ומקבלים מדי יום שישי פרחים וחלות. אבל מי שעובד מהבית מקבל מדי יום ארוחות צהריים חמות. בשביל ההרגשה הטובה הכריזו בחברה על מבצע "תעביר את זה הלאה", במסגרתו כל עובד קיבל לביתו מכשיר סודהסטרים צבעוני וחבילת מזון שיבחר להעניק לשכן, מכר או כל אדם הזקוק לכך בסביבתו. בהרמת הכוסית אונליין לפסח, בהשתתפות כל משפחות העובדים, הופיע הזמר עידן רייכל באפליקציית זום.
8 צפייה בגלריה
 עובדי סודה סטרים צופים בעידן רייכל
 עובדי סודה סטרים צופים בעידן רייכל
עובדי סודהסטרים צופים בעידן רייכל
(סודהסטרים)

קייטנות וירטואליות לילדים

עובדי חברת ההיי-טק אפלייד מטיריאלס מתחום ייצור השבבים, שמחו לגלות שההנהלה תשלם לכל עובדיה שכר מלא, גם לאלה שאינם עובדים בתקופה זו. החברה ערכה הרמת כוסית משותפת של 1,600 העובדים באפליקציה ולכל עובד נשלח לבית שי לחג שכלל עוגה, חטיפים ויין להרמת כוסית משותפת, ושובר קניות מיועד לקניות כחול לבן בלבד.
חברת הביטוח מגדל הקדימה את הבונוס השנתי לעובדים וחילקה אותו לפני פסח. בנוסף, הודיעה שכל עובדיה ובני משפחותיהם יוכלו להשתמש ללא תשלום במשך שלושה חודשים בשירות "רפואה אונליין", אתר אינטרנט שמספק ייעוץ מקצועי עם רופאים, וערכה גם היא הרמת כוסית בזום.
בחברת ההיי-טק אינטל מאפשרים לעובדים להמיר את "תקציב איכות החיים השנתי" שלו הם זכאים, בגובה 1,000 שקלים, לרכישות בסופרמרקט (במקום בנושאי תרבות). בנוסף, החברה מספקת החזר הוצאות להורים שצריכים לטפל בילדים קטנים או בהורים קשישים. ההנהלה אף סיפקה ציוד משרדי לשיפור עמדות העבודה בבית והחלה לקיים קייטנות וירטואליות לילדים. עוד בלו"ז: אפליקציות חינמיות לפעילות גופנית ולהאזנה להרצאות על מיומנויות העבודה מהבית.
8 צפייה בגלריה
עובדי מגדל ביטוח
עובדי מגדל ביטוח
הנהלת חברת מגדל ביטוח בסרטון תודה לעובדים
(יחצ)
בחברת התוכנה לייבפרסון קיבלו העובדים 1,100 שקל לקניית ציוד "שיהפוך את העבודה מהבית לטובה יותר". בנוסף, רכשה החברה לעובדים עם ילדים משחקי קופסה שנשלחו לבתים, ועובדים ללא ילדים קיבלו ציוד ספורט. במסגרת שגרת המשרד המקוונת נערכה גם כאן הרמת כוסית באפליקציה, במקביל למפגשי חברה אונליין כולל שיעורי יוגה דרך המחשבים הניידים. כדי לרומם את מצב הרוח, גם התקיימה תחרות "פיג'מות" - ואפילו הוענקו פרסים לזוכים.

תחרות פיג'מות אונליין

עובדי בנק ההשקעות השוויצרי היפו-סוויס ישראל קיבלו שוברי שי בגובה של 1,000 שקלים וערכו גם הם הרמת כוסית וירטואלית. בחברת הסייבר NSO הקימו ערוץ דיגיטלי שבו מועברים מדי יום מסרים ועדכונים לעובדים שבבית. בין היתר, הפיקה החברה סדרת דוקו בשם "מבודדים", שמציגה את שגרת היום של העובדים. בנוסף, הוקמה מערכת למידה מרחוק לצורך פיתוח אישי ומקצועי ולהורים לילדים נשלחה ערכה עם פעילויות מגוונות והמלצות איך להעביר את הזמן עם הילדים.
8 צפייה בגלריה
עובד לייבפרסון בתחרות פיג'מות
עובד לייבפרסון בתחרות פיג'מות
עובד לייבפרסון בתחרות פיג'מות
(יחצ)
חברת אמדוקס פיתחה עבור מנהלי הצוותים תוכנית הכשרה ייעודית וירטואלית על ניהול צוותים מרחוק בימי אי ודאות, ובמקביל פותחה תוכנית לתגמול ולהוקרת עובדים על תרומה יוצאת דופן וחדשנות בתקופת הקורונה. למען כל העובדים ובני משפחותיהם פותח מערך תמיכה וירטואלי הכולל עבודה מרחוק, למידה, תכני העשרה, בריאות ותמיכה רגשית. אחת לשבוע מתקיים סקר שדוגם 25% מהעובדים כדי לבדוק את הדופק הארגוני, להסיק מסקנות ולבדוק מה צריך לשפר.
בסמסונג נקסט עורכים ארוחות צהריים משותפות פעם בשבוע בזום, ומדי ערב מפגש קפה וירטואלי במקום שיחות מסדרון. מדי יום חמישי מקבלים העובדים הפתעות לקראת סוף השבוע כמו מנוי לנטפליקס, משחק קופסה לילדים ועוגה וחלה לשבת. בחברה ממשיכים לסבסד "תן ביס" לעובדים, כך שהם יכולים להזמין אוכל הביתה או לתרום למיזם איסוף מזון לקשישים, שהצליח לגייס עד כה כ-36 אלף שקל מעובדים במגוון חברות.
8 צפייה בגלריה
ילדה של עובד אמדוקס בסדנה לילדים
ילדה של עובד אמדוקס בסדנה לילדים
סדנה לילדים בבית של חברת סמסונג נקסט
(שלמה קראוס)
בחברת הגיימינג אוברוולף, המפתחת פלטפורמה לבניית אפליקציות למשחקים, שלחו לכל עובד מארז הכולל מאפינס, פיצוחים וחלות, כולל פתרונות ללא גלוטן למי שצריך. עובדי קבוצת M51, הכוללת גם היא חברות בתחומי הגיימינג, לצד חברות בענפי הבינה המלאכותית, התיירות והמלונאות, התייצבו ל-Happy Hour בזום וצפו בזמר אריק ברמן, לאחר שקיבלו מארז יין ולחמים.
המוזיקאים יוני בלוך וברק פלדמן, מייסדי הסטארטאפ eko, שלחו לעובדים מארז הכולל לחמים, עוגות וממרחים אותם נוהגים לאכול יחד במשרדים מדי שבוע, לצד משחק בינגו עם שמות העובדים. חברת Chegg (שג), מפתחת טכנולוגיות חינוך לסטודנטים בעולם, שלחה לעובדיה מארז ובו משחקי קופסה לילדים, לצד אביזרים לאימוני כושר אישיים בבית כמו מזרן יוגה וגלגל אימון.
8 צפייה בגלריה
מארז chegg
מארז chegg
מארז לעובדים עם ובלי וילדים של שג
(chegg)

מתנות להורים של העובדים

חברת ההייטק sap קיימה הופעת סטנד-אפ בזום לעובדים עם רשף לוי שהגיע לאודיטוריום במטה ברעננה. העובדים ששהו בבית קיבלו מהחברה בירות. בחברת הסייבר SentinelOne מסבסדים בייביסיטר להורים לילדים מתחת לגיל 10, במקביל לשליחת המלצות לפעילויות לילדים. בנוסף, מועברים לעובדים שיעורי יוגה וסדנאות מיינדפולס שבועיים בזום.
עובדי חברת הטכנולוגיה סולוטו שלחו להוריהם מארז אישי הכולל עציץ ויין מיקב טוליפ (שמעסיק מבוגרים עם מוגבלויות). על כרטיס הברכה צירפה החברה הוראות להתחברות לזום כדי לסייע למשפחות לחגוג יחד את ליל הסדר. עובדי החברה מהבית קיבלו חבילת מתוקים לצד משענת גב אורטופדית של ד״ר גב ומקינטה עם קפה טחון. השבוע קיימה החברה את הרמת הכוסית המסורתית לרגל החג, הפעם אונליין, כלשעובדים נשלח בקבוק יין, ובמעמד האירוע נשלחו תלושים דיגיטליים כשי לחג.
8 צפייה בגלריה
מארז סולוטו לעובדים
מארז סולוטו לעובדים
מתנה להורים של העובדים. המארז של סלוטו
(סולוטו)
פייבר, המייצרת פלפורמה למפתחי אפליקציות, מציעה לעובדי החברה ולבני משפחותיהם בארץ ובעולם טיפול פסיכולוגי אונליין בחינם. בנוסף, חולקו לעובדים ערכות עם משחקים לילדים. לעובדים ללא ילדים נשלחה ערכה שכוללת בין היתר בירות, חטיפים ושש בש. הסטארט-אפ ATERA (אטרה) לניהול מחשוב של חברות קטנות ובינוניות מעביר בזום סדנת הורות של מאמנת הורים מוסמכת. במסגרת זו מוצעים לעובדים טיפים שיסייעו באתגרים הקשורים בחוסר הוודאות, כיצד כדאי לתקשר ולפנות לילדים ואילו גבולות כדאי להציב.
חברת המעליות KONE הקימה פורום ערבות הדדית שמלווה את עובדי החברה ומסייע גם למבודדים, למבוגרים ולעובדים שהוצאו לחל"ת. החברה קיימה הרמת כוסית לחג עם ארוחת ערב וירטואלית בזום, לאחר ששלחה לכל עובד קופון לפיצה משפחתית. החברה הישראלית-סינגפורית TRAX, מפתחת טכנולוגיית ניתוח של תמונות שמתקבלות מסמארטפונים לייצור מודיעין עסקי, שלחה לעובדיה קודים לרכישת שלושה ספרים דיגיטליים ומנוי חודשי לאתר עם סרטונים להדרכות למתכוני אפייה ובישול.
8 צפייה בגלריה
הרצאת הורים
הרצאת הורים
הרצאת הורים של חברת אטרה
(אטרה)

סדנת לקים לעובדות

בחברת ג'ולט, סטארטאפ המפתח תוכנית אלטרנטיבית ללימודי מינהל עסקים, הבינו את הקושי שבסגירת עסקי הטיפוח - וקיימו סדנת לקים בזום לעובדות. גם חברת הקוסמטיקה ביופור העניקה לקוסמטיקאיות שלה הדרכות אונליין להסתגלות לתקופה והתאמת העסק לעבודה מהבית, כשאבחון העור נעשה בווידאו צ'ט ומוצרים מותאמים נשלחים לבית הלקוח.
רשת הטיפוח אמריקן לייזר הקדימה את שכר מרץ לעובדים ואף הודיעה כי עובדים שנוטלים הלוואה מהחברה יקבלו אפשרות להקפיא את ההחזר החודשי עד להודעה חדשה. מהחברה נמסר כי עובדים עם בעיות כלכליות קיבלו מקדמות שכר.
8 צפייה בגלריה
קארין מור בסדנת לקים
קארין מור בסדנת לקים
קארין מור העובדת בחברת ג'ולט מנחה סדנת לקים לעובדות
(ג'ולט)
רשת השיווק טיב טעם העניקה לעובדיה בונוסים כספיים. כדי לרומם את מצב הרוח, היא יצאה בקמפיין "גיבורים" של העובדים שדווקא לא נמצאים בבית - אלא בסופרמרקטים. ואילו הנהלת בורסת היהלומים ברמת גן הודיעה כי היא תסייע לחבריה שיצאו לחל"ת ונקלעו למצב כלכלי קשה באמצעות חלוקת תלושים בשווי 500 שקל. במקביל מקיימים עשרות מתנדבים של החברה שיחות טלפוניות יומיומיות עם המבוגרים המבודדים בביתם.
פורסם לראשונה: 08:18, 08.04.20