תשתית האינטרנט של HOT תשודרג אבל הלקוחות מבולבלים: מי יקבל את הטבת שדרוג אוטומטי חינם ל-500 מגה של HOT? מתי זה יקרה? ומה יעשה מי שלא ישודרג אוטומטית, לאור ביטול מהירות 100 מגה ב-HOT?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני כשבוע יצאה חברת HOT בהצהרה לפיה תבוטל מהירות 100 מגה ללקוחות חדשים המצטרפים לתשתית אינטרנט הכבלים שלה. לקוחות 100 מגה ו-200 מגה, ישודרגו חינם ל-500 מגה, כשמהירות 200 מגה לא תבוטל, אך ההבטחה הכבירה הזאת רלוונטית למיעוט מהלקוחות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: תומי הרפז)
החברה הדגישה ש-100 אלף לקוחות, בעלי ציוד מתאים בלבד (מודם הוט בוקס 4 ומעלה), יהיו זכאים לשדרוג החינמי. HOT לא מדווחת על מספר לקוחות תשתית האינטרנט שלה לכן ניתן רק להעריך שלא מדובר במרבית הלקוחות.
הלקוחות שישודרגו בחינם (אם כי המחיר החודשי יעלה ב-20 שקל אחרי שנה), הם לקוחות עם מודם מתאים למהירויות גבוהות, אבל גם חלק מלקוחות אלה טוענים שנאמר להם כי הם לא זכאים ל"הטבה" משום שהם לא מנויים לחברה במבצע המתאים. אם הם משלמים מעט מדי - הם לא זכאים להטבה, כך נאמר להם.
לאחת הלקוחות אמרו בשירות הלקוחות כי מדובר בלקוחות בכאלף מבצעים קיימים, והיא לא נכללת בהטבה כי היא משלמת לכאורה מחיר חודשי נמוך מכדי לקבלה.
2 צפייה בגלריה
 תלונות של לקוחות בעמוד הפייסבוק "מדברים על HOT"
 תלונות של לקוחות בעמוד הפייסבוק "מדברים על HOT"
תלונות של לקוחות בעמוד הפייסבוק "מדברים על HOT"
(צילום מסך מפייסבוק)

תשובות מבלבלות בשירות הלקוחות

בנוסף, לא ברור מתי יפנו ללקוחות, כשבחברה מדגישים שהפנייה תיעשה מעכשיו עד יוני. לחלק מהלקוחות אומרים בשירות הלקוחות הטלפוני כי השדרוג עוד לא החל, בעוד שיש לקוחות שטוענים שהם כבר שודרגו.
קחו בחשבון שגם כשיחל השדרוג ובהנחה שאתם זכאים לו, מהירות הורדה של 500 מגה היא מקרית בלבד. מדובר ב-"עד" 500 מגה ולקוחות במהירות הזאת מדווחים כי לעיתים היא יורדת ל-10 מגה בשעות מסוימות של היום בגלל האופי השיתופי של תשתית HOT ולרוב מדובר במהירות של כ-300-200 מגה בשיא. רק ברי מזל זוכים להגיע ל-500 מגה.
לפי HOT כאמור, לקוחות שמחזיקים מודם ישן לא ישודרגו. משיחה שערכנו עם נציג שירות, עולה כי מי שמחזיק בממיר HOT BOX 2 למשל, יצטרך להוסיף 34.90 שקל לחודש לעלות החבילה כדי לקבל מהירות של 500 מגה. "כיום את משלמת 100.88 שקל לחודש על 100 מגה, תצטרכי להוסיף 34.90 שקל לחודש ותשודרגי גם לממיר HOT BOX 4 שתומך ב-500 מגה. תוכלי לקבל גם HOT BOX 5 שתומך ב-AX ו-WIFI6 (אך לא בסיבים אופטיים, ממיר כזה נקרא HOT BOX 5f), אז יש תוספת נוספת על הממיר של שבעה שקלים לחודש". כלומר סך הכל 135.78 שקל לחודש, או עם ממחיר תומך סיבים: 142.78 שקל. לא כולל ספק והתקנת סיבים, כלומר: יקר מאוד.
לקוח כזה שלא זכאי לשדרוג אוטומטי, יכול לשדרג גם למהירות של 200 מגה. HOT BOX 2 תומך ב-200 מגה. שדרוג לחבילת 200 מגה יעלה 9.90 שקלים בחודש. הוא יכול גם להישאר עם 100 מגה - שכן המהירות מבוטלת רק ללקוחות חדשים.
כמו כן נאמר לנו שיש לפנות לספק האינטרנט כדי לבקש ממנו שישדרג אותנו למהירות 500 מגה או 200 מגה.
עקב הבלבול הרב בקרב צרכנים, פנינו לחברה לקבלת תשובות מסודרות לגבי אלו לקוות זכאים לשדרוג אוטומטי ללא עלות, מאלו מבצעים, מתי מתחילים לפנות אליהם ואלו תוספות לקוחות שאינם זכאים לשדרוג ישלמו על שדרוג.

שדרוג למהירות 500 מגה: שאלות ותשובות

מה המהלך עליו הכריזה HOT? 100 אלף לקוחות אינטרנט HOT, בכל סוגי החבילות (תשתית לבד, דאבל וטריפל) ישודרגו מ-100 ו-200 מגה ל-500 מגה, כשתבוטל מהירות 100 מגה והחברה תציע מעתה חבילות 200 מגה, 500 מגה ואלף מגה (1 גיגה)
מתי ייערך השדרוג החינמי? האם צריך להתקשר לשירות עבור השדרוג? עד סוף יוני. לקוחות זכאים, שישודרגו, יקבלו עדכון בהודעת סמס, אין צורך להתקשר לשירות הלקוחות.
אלו לקוחות בדיוק זכאים לשדרוג אוטומטי ל-500 מגה ללא תוספת עלות? רק ללקוחות שברשותם ציוד תומך, שהצטרפו ל-HOT עד 5 באפריל 2021. לקוחות במהירות 200 מגה ומטה שהצטרפו ל-HOT עד 5 באפריל 2021, לא ישודרגו אוטומטית.
מה זה ציוד תומך? לקוחות טריפל עם ממיר 4K Fiber ולקוחות אינטרנט בלבד במהירות 200 מגה ומטה עם מודם תומך HOT BOX 4.
יש לקוחות בעלי ציוד תומך שבכל זאת לא נכללים באוכלוסייה שתקבל את השדרוג. מיהם? השדרוג יחול על מרבית הלקוחות בעלי הציוד התומך, פרט ללקוחות במבצעים ספציפיים שאינם תומכים בשדרוג. ב-HOT מסרו כי מדובר בלקוחות שנמצאים בחבילות באנדל עם ספקים שהחבילה איתם נסגרה מראש על מהירות נמוכה מ-500 מגה. החברה סירבו לפרט, אך לפי נציגי שירות מדובר בלקוחות שמשלמים מחיר נמוך במסגרת מבצע והחברה לא רוצה לשדרג אותם ל-500 מגה במחיר נמוך כל כך.
האם השדרוג האוטומטי כולל גם שדרוג אצל הספק או שעלי להתקשר לספק? יש להתקשר לספק.
מה קורה אחרי שנה מיום השדרוג האוטומטי? העלות החודשית תתייקר ב-20 שקל לחודש.
אם אני לא זכאית, האם אני יכולה לשדרג ל-500 מגה עם תוספת תשלום על ציוד בלבד? שדרוג יזום במוקד ייעשה בתוספת תשלום. לפי החברה, השדרוג ייעשה ללא תוספת דמי מינוי אלא באמצעות תוספת תשלום על ציוד תומך בלבד, בתנאי שהפנייה תיעשה עד סוף אפריל. אחרי אפריל תשלמו גם על שדרוג ממיר וגם על שדרוג מהירות.
מהן עלויות שדרוג הציוד?
פייבר 4K: בעלות של 50 שקל בחודש.
דמי התקנה בעת שדרוג לפייבר: 199 שקל.
דמי שכירות הוטבוקס 4: 24.90 שקל לחודש.
דמי התקנה: 99 שקל.
לאחר הוספת הציוד התומך הלקוחות הללו ישודרגו במערכות.
ייתכן שתשתית האינטרנט שלי לא תתמוך ב-500 מגה? מהירות 500 מגה זמינה לכל לקוחות HOT.
נניח שאני לא זכאית לעבור ולא רוצה לשדרג – מה יקרה כשתבוטל המהירות של 100 מגה? המהירות של 100 מגה לא מבוטלת ללקוחות קיימים שגולשים במהירות אלא נסגרת למכירה ללקוחות חדשים.