הממיר לא בדיוק חדש: לקוחות חברת HOT הציפו בשבוע האחרון את טיקטוק עם סרטונים בהם נראים לקוחות מקלפים פאנל שהודבק על ממירי החברה ומסתיר פאנל ישן, לעיתים קרובות עם הלוגו הקודם של החברה שהוחלף לפני שנתיים ולעיתים מדובר בפאנל חדש שמסתיר את אותו לוגו. כלומר נראה שמטרת הפאנל היא ליצור מראית עין של ממיר חדש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
HOT מספקת ללקוחות ממירי טלוויזיה חדשים או ממירים מחודשים, שהם ממירים משומשים של לקוחות שהחזירו אותם לחברה, נבדקו כתקינים, ו"עוצבו" מחדש כחדשים. לטענת החברה, הממירים המחודשים עוברים בדיקות מעבדה והם תקינים ונמסרים ללקוח עם גרסת התוכנה העדכנית ביותר.
1 צפייה בגלריה
(צילום: ירון דרוקמן)

ב-HOT לא מגלים ללקוחות שמדובר בממיר חדש או מחודש

הלקוחות טוענים כי חשבו שמדובר בממירים חדשים והם חשים מרומים, שכן רק בזכות קילוף הפאנל וחשיפת הפאנל הישן, גילו כי קיבלו ממירים משומשים. מדובר בממירי מיני פייבר ולא בממיר החדש של החברה ממיר 4K, כך שאין כאן הטעיה מבחינת הדגם של הממיר, אלא רק לכאורה אי גילוי נאות ללקוחות שמדובר בממיר מחודש, כזה שככל הנראה שהה קודם אצל לקוח אחר.
ב-HOT מדגישים כי בחברה לא מבטיחים ללקוחות שיקבלו ממיר חדש, אבל הם גם לא אומרים להם שמדובר בממיר מחודש. למעשה, החברה לא נוקטת בגילוי נאות מכל סוג לגבי הממיר שהיא מוסרת ללקוחות. אמנם מדובר בממיר בהשאלה / השכרה, שהוא ציוד של HOT עצמה ולא של הלקוח, אבל ראוי שהלקוח יידע איזה ממיר הוא מקבל בפרט שלעיתים יש תקלות בממירים.

גם בחברות אחרות לא נוקטים בגילוי נאות

גם בחברת פרטנר נוהגים כך ולא מגלים ללקוחות שמדובר בממיר מחודש. בפרטנר כמו בהוט משכירים ממירים. לקוח מקבל שם ממיר חדש או מחודש, כשהחברה שומרת לעצמה את המידע הזה, האם מדובר בממיר חדש מהניילונים או מחודש שהיה אצל לקוח אחר. אמנם כשיש תקלה הוא מוחלף ללא עלות והממיר ניתן בחינם (או ב-15 שקל לממיר שני), אך מן הראוי שיהיה גילוי נאות ללקוח.
בחברת yes לעומת זאת מגלים זאת ללקוחות אם כי הסעיף הזה מוחבא בתוך חוזה ההתקשרות עם הלקוח, סעיף 7 ז: "חברת yes תהיה רשאית להציע לך בכל אחת מהדרכים שצוינו לעיל מפענח חדש או מפענח משומש (שיסומן ככזה) במחיר מופחת, זאת בתנאי תשלום ואחריות שונים מהאמור לעיל כפי שיאושרו על ידי משרד התקשורת".
לטענת yes המידע לגבי הממיר - משומש או לא משומש - נמסר ללקוח והוא במילא לרוב מקבל ממירים ללא תשלום בחבילות הפופולריות כמו חבילת אולטימייט. אם לא נכלל, הלקוח מקבל מחיר מופחת.
מ-HOT נמסר בתגובה: "בדומה לשוק התקשורת בארץ ובעולם, נעשה שימוש חוזר בממירים ואנו פועלים בהתאם להוראות הדין בכל הנוגע לכך. אנו מקפידים שכל הממירים שלנו יהיו באיכות הגבוהה ביותר ויספקו את חוויית הצפייה הטובה ביותר. יש להדגיש כי הממיר מושאל או מושכר ללקוח והוא אינו רוכש אותו. כמו כן, אין הבדל בין הממירים מבחינת הגרסה וחווית הצפייה.
"חשוב להזכיר, לפני כשנתיים HOT עברה מיתוג מחדש במסגרתו החליפה את לוגו החברה. על מנת לחדש את נראות הלוגו בכלל ממירי החברה, הוצמד לממיר פאנל עם הלוגו החדש. כל שמוצג בסרטונים הוא לקוחות שמסירים פאנל עם הלוגו החדש ותו לא, ויש בהם הטעיה וחוסר הבנה (יש גם סרטונים שמציגים פאנל עם לוגו ישן שמתחתיו אותו לוגו ישן מ.ק)".
גם בסלקום לא מגלים ללקוחות אם הממיר חדש או משומש. מהחברה נמסר כי: "ממירי סלקום מחודשים או חדשים מושכרים ללקוח כפי שמצוין בתנאי החוזה, אך אין לכך משמעות, שכן הינם רכושה של סלקום ומובן שגם הממירים המחודשים הינם ברמה גבוהה המאפשרת איכות צפייה אופטימלית".