מפעילי מעונות יום פרטיים עם שבעה ילדים ומעלה יפוצו על תקופת הקורונה שבה היו סגורים ונאלצו להחזיר את התשלום החודשי להורים. על הגנים להחזיק באישור מאגף מעונות היום במשרד העבודה. בארגוני המעונות הפרטיים מעריכים שבכל מעון יש בממוצע כ-30 ילדים. לפי תוכנית המענקים, מעון כזה זכאי למענק של כמעט 20 אלף שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית התגבשה בסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה, שמעריכה שיש אלפי מעונות פרטיים שזכאים למענק. בעוד שמעונות היום המפוקחים זכו לאורך התקופה לסבסוד ממשלתי וחלקם מגובים בארגונים גדולים, המעונות הפרטיים לא מתוקצבים על ידי משרד החינוך. כמו כן, המעונות, על פי רוב, לא עמדו בקריטריונים לאף מענק במתווה הפיצויים של המדינה.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המענק יתבסס על מספר הילדים שהיו רשומים במעון בפברואר 2020, טרם פרוץ משבר הקורונה. מפעיל מעון שרשומים בו שבעה עד 12 ילדים יקבל 350 שקל עבור כל ילד. עבור הילד ה-13 ועד הילד ה-24 הפיצוי יהיה 700 שקל לילד, ועבור הילד ה-25 ומעלה - 1,200 שקל בגין כל ילד. עלות התוכנית נאמדת בכ-100 מיליון שקל.
"פעילות המעונות חיונית להחזרת המשק לשגרה", מסר רן קויתי, מנהל הסוכנות. "המעונות הפרטיים לא מסובסדים ורובם לא היו זכאים לפיצוי, לכן אנו רואים חשיבות עליונה במתן מענקי סיוע". את הבקשה למענק ניתן להגיש דרך אתר הסוכנות. התשלום יועבר לעסק תוך עשרה ימי עסקים מיום אישורה.