החברה לקופסאות פח, יצרנית קופסאות השימורים מפח ליצרנים כמו יכין פרי הגליל, גן יבנה ועוד, הודיעה ללקוחותיה על התייקרות מחיר הקופסאות ב-20%. בעקבות זאת, חברות השימורים יבקשו להעלות מחיר בשיעור שטרם נקבע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 שימורי תירס של יכין
 שימורי תירס של יכין
שימורי תירס של יכין
(צילום: יח"צ יכין)
ליאור ימיני, מנכ"ל קניאל שבשליטת ביג מרכזי קניות: "12 שנה לא נתקלתי בהתייקרות כזאת של חומרי הגלם. מרכיב חומר הגלם אצלנו הוא 50% ואין לנו דרך אחרת להתמודד.
"יש עלייה מטאורית במחיר חומרי הגלם שלנו, מתכת לתחום המזון. בעשר השנים האחרונות ההתייקרויות היו עד 7% בשנה. רק בארבעת החודשים האחרונים התייקר חומר הגלם מאירופה בבת אחת ב-30%. אם הוא מגיע מסין, ההתייקרות עם עלות ההובלה מגיעה ל-60%. בישראל חושבים שהכל רגיל, אבל בעולם סובלים מהשפעות קורונה כבדות, ואנחנו מתבססים על חומרי גלם שמגיעים ממקומות מוכי קורונה".
איך הגיבו הלקוחות? "אם הם רוצים להמשיך לעבוד אין להם ברירה, כמו שלנו אין ברירה. אנחנו והם באותה הסירה. הם בודקים את החלופות, אבל המצב דומה. גם טורקיה, שהתחרתה בנו, התייקרה בעשרות אחוזים. לקוחות שלי הודיעו לי שינסו לרכוש מהטורקים. אני מהמר שהמצב שלהם דומה. אני מאמין שההתייקרות תגיע במהירות לרשתות השיווק. היצרנים לא יוכלו לשמור מחירים. אפשר לספוג עלייה של 5% אבל לא של 30%".