גם בימי קורונה, אין מימוש תווים אונליין: רבים מהעובדים לא מצליחים לממש את תווי הקנייה, השי לחג שהמעסיקים מעניקים לעובדים לכבוד פסח. כך עולה מנתוני חברת ועדים, המרכזת את הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים בישראל. מדובר בתווים בשווי 1.5 מיליארד שקל לפי ההערכות, כשכלל השוק מגלגל כ-4 מיליארד שקל בשנה.
עקב כך עובדים יכולים לממש את התווים רק ברשתות המזון ורק בהגעה פיזית לחנויות, בעוד שרבים מעדיפים שלא להגיע לרשתות ורוב המסחר בישראל מתבצע בימים אלה דרך האינטרנט. התוצאה: עובדים פשוט לא מקבלים את השי שלהם לחג.
1 צפייה בגלריה
מימוש תווי קנייה אונליין
מימוש תווי קנייה אונליין
מימוש תווי קנייה אונליין
(צילום: Gettyimages)
את התווים מנפיקות רשתות המזון: שופרסל, רמי לוי ויינות ביתן. לטענת הרשתות, מימוש אונליין מסובך טכנית.
יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, טוען שעל העובדים לבקש מהמעסיקים להמיר את התווים למזומן - ולהעביר את הסכום ישירות לחשבון הבנק. הדבר פוגע דווקא בגמלאים, שרבים מהם לא יקבלו שי לחג, למרות שרוב מקומות העבודה לא פגעו בשי לחג.
"הרשתות יכלו לגלות רגישות יותר גבוהה בתקופה הזאת וכן למצוא סידור של מימוש ולא להודיע בצורה לקונית שלא ניתן לממש את התווים", אמר ל-ynet. "הם בונים על הזיכרון הקצר של הציבור שלא יזכור להם את זה. אני מניח שהפעם יהיה שונה. גם הוועדים וגם המעסיקים הבינו שתווי הקנייה זה שוק של נייר שלא תמיד ניתן למימוש והוא חד צדדי וכבר נפגענו בעבר מתווים שלא היה ניתן לממש (משבר מגה או קואופ לדוגמה, מ.ק). אני מציע לעובד שיחזיר את התווים למעסיק ושיעבירו לו את הכסף לחשבון".