בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל עיקול זמני בסך 5.9 מיליון שקל על כספיו ונכסיו של עדי קייזמן לבקשת מולי ליטבק, חברו לשעבר של קייזמן. העיקול הזמני הוטל בעקבות תביעה שהוגשה נגד קייזמן בתחילת יוני על ידי ליטבק, אחותו ד"ר ענת לוין וחברת ההשקעות שלהם טרגטמץ'.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השופטת רחל ערקובי כתבה בהחלטתה מתחילת יוני הנחשפת כעת כי "לאור הטענה בדבר עזיבתו של קייזמן מהארץ לנוכח קשיים כספיים ולאור המסמכים שצורפו, המצביעים כי קייזמן לא מכחיש את חובתו כלפי המבקשים אלא טוען כי אין בידו די כספים להשיב את הסכום שהוא נדרש לשלם בהתאם להתחייבויותיו, ניתן צו עיקול זמני שלא יחול על חשבון משכורת וחשבונות משותפים עם אחרים שאינם צד לבקשה".
1 צפייה בגלריה
עדי קייזמן
עדי קייזמן
עדי קייזמן
(צילום: עמית שעל)
בבקשה לעיקולים טען ליטבק כי "אין ענייננו באדם חסר יכולת, כי אם באיש עסקים ממולח ומתוחכם, אמיד ביותר, שעושה כל שלאל ידו כדי לחמוק מתשלום חובותיו". עוד נטען כי "עם עזיבתו הותיר קייזמן שובל ארוך של טענות חמורות ביותר ותביעות בטענות להפרות חוזה ומצגי שווא. אם לא יושם מולון תמרור עצור בדמות צו עיקולים, ייוותרו המבקשים בפני שוקת שבורה".
במקביל נעתר ביהמ"ש לבקשת ליטבק למתן צו להגבלת שימוש בנכסים (צו מרווה) נגד קייזמן, גם בחו"ל. השופטת: "בהינתן כי קייזמן עזב לכאורה את הארץ לאור הסתבכות כלכלית, ניתן צו מרווה לרבות ביחס לנכסי קייזמן בחו"ל המורה לו להימנע ממימוש כל נכס שבבעלותו ו/או כל זכות שיש לו באיזה נכס בארץ ובחו"ל".

"חיי פאר והדר בזבזניים"

לבקשה להטיל עיקולים זמניים צורף תצהיר של ליטבק, שעל פיו "קייזמן התגורר שנים בווילות בשכונת צהלה, החזיק פנטהאוז יוקרתי בברלין, וניהל עסקיו ממשרדו המשובץ בפרטי אמנות יוקרתיים".
ליטבק טוען, באמצעות עוה"ד יותם בלאושילד ונעמי גבע ממשרד הרצוג פוקס נאמן, כי קייזמן החל לעניין אותו בהשקעה במיזמי הנדל"ן שלו בגרמניה, ובמיוחד ב"פרויקט וורבנה". לדבריו, קייזמן נתן לו ולאחותו כתב אופציה למכירת אחזקותיהם בפרויקט בתוך שנה, רשת ביטחון להבטחת החזר השקעתם. ליטבק טוען שהתברר כי התחייבויותיו של קייזמן לא מקוימות.
לאחרונה פורסם כי קייזמן ורעייתו הדוגמנית אסתי גינזבורג עזבו עם ילדיהם ללוס אנג'לס. לדברי ליטבק, "קייזמן עדיין חי חיי פאר והדר בזבזניים באחוזת פאר בהוליווד ולמיטב ידיעתי, עם הגעתם החלו להעסיק מטפלות ולהתנייד בג'יפ יוקרתי". ליטבק צירף תמונות מאתר החברה בעלת הנכס שבו לטענתו מתגורר קייזמן. מהנתונים באתר עולה כי מדובר באחוזה של כ-420 מטר עם שישה חדרי מקלחת וחמישה חדרים.
מקייזמן נמסר בתגובה: "מדובר במסע הכפשות, ולא בכדי נשלחה התביעה ראשית לכלי התקשורת. טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה. ככל שהתביעה הוגשה, נמסור את תגובתנו בביהמ"ש".