למרות האיום בפתיחה מצד הקניונים - רובם נותרו היום (ראשון) סגורים, ובאלו שפתחו, רוב החנויות נותרו סגורות. הקניונים של קבוצת עזריאלי לא נפתחו היום לאחר שפתחו בניגוד להנחיות ביום שישי, אך לעומת זאת קניוני עופר של קבוצת מליסרון כן פתחו את דלתותיהם.
בתוך כך נפתחו היום הקריון, גרנד קניון באר שבע והקניון הגדול בפתח תקווה. חנויות מקבוצת פוקס ומקבוצת מולייב (אדידס, למשל) נפתחו, וכן מספר חנויות קטנות. מי שפתח קיבל אזהרה מפקחי רישוי עסקים של העירייה שנמצאים במקום.
1 צפייה בגלריה
חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בבאר שבע
חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בבאר שבע
חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
באולפן ynet אמר הבוקר סגן שר הבריאות יואב קיש כי לא ייתכן שהקניונים פותחים שערים על דעת עצמם, בעוד שהם דנים עם הממשלה על פיילוט שאמור לצאת לדרך בימים הקרובים. "אמרנו לבעלי הקניונים: 'איך יכול להיות שאתם רוצים שנלך איתכם לפיילוט ונראה איך אתם מצליחים לשמור על התחלואה, ונסמוך עליכם למעשה שתפעלו כראוי, ומצד שני אתם יוצאים לאירוע בלתי נשלט בלי שום אישור?'" אמר קיש.
"ברור שיש פה אבסורד. גם שמעתי את ההודעה של מנכ"ל עזריאלי שאמר שהוא לא פותח. שוחחתי איתו אתמול או שלשום ושאלתי אותו: 'אתם רוצים פיילוט? רוצים להראות שאתם אחראים?' והם אכן לא פתחו. אם קניוני עופר פותחים היום זה בניגוד לחוק והם יקבלו אכיפה מאוד משמעותית. זה דבר לא ראוי ולא הגיוני שמערכות כאלה יפעלו בניגוד לחוק, ואם כן, הן יענשו.
"בסופו של דבר צריך לחשוב מה עושים עם הקמעונאות בצורה כוללת. הדברים האלה ייקבעו היום-מחר, ואני מציע לכל מי שבוער לו לפתוח כי הוא רואה את השכן שלו מוכר - לנהוג בקצת יותר אחריות. ועדיין, אני מזכיר לכולם, יש פיצויים. במשרד האוצר עובדים על זה. אני מסתכל על התחלואה ואני אומר לכם שאנחנו נמצאים בנקודת החלטה מאוד משמעותית, אסור לנו להתפתות למהלכים שיובילו אותנו לסגר שלישי.
"החינוך והקמעונאות אלו שני הדברים הגדולים שעדיין לא פתוחים במלואם ומייצרים אתגר גדול למערכת הבריאות. לגבי הקמעונאות, בכל נושא הקניונים יש חשש מאוד גדול להדבקות".
קבוצה עזריאלי פתחה ביום שישי את קניוני איילון, חיפה ומודיעין, בניגוד להנחיות. לטענת הקבוצה, מדובר היה בפיילוט והיא חזרה בה מכוונתה לפתוח ביום ראשון.
בסך הכל נפתחו בשבוע שעבר שבעה קניונים כחלק מ"מרד הקניונים" לאחר חודשיים שהיו סגורים. בין היתר נפתחו כל חנויות רשת "פוקס", ובנוסף נפתחו גם חנויות רשתות "פוט לוקר", "דה צ'ילדרנס פלייס" ו"מנגו". בקניון איילון נפתחו 45 מתוך 180 החנויות. בתי הקפה נשארו סגורים בקניון זה, פרט ל"פסטה בסטה" בטייק אוויי. חנויות רשתות "קסטרו", "רנואר" ו-H&M ואחרות נותרו סגורות.
"מרד הקניונים" החל בעקבות ההנחיות המאפשרות את פתיחתם של מתחמי קניות פתוחים בלבד. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס לכך בשבוע שעבר ואמר: "זה לא הזמן לפתיחת קניונים באופן גורף. אנחנו הולכים לפיילוט שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות, כדי לראות אם יש יכולת לשלוט במספר הקונים והנכנסים לחנויות והיכולת לאתר אותם".
מקבוצת עזריאלי נמסר בסוף השבוע: "פתיחת שלושת הקניונים הייתה על פי עקרונות המתווה המתגבש עם משרדי הממשלה הרלוונטיים. עד לקבלת החלטות חדשות בסוגית המתווה על ידי קבינט הקורונה, קניוני הקבוצה יישארו סגורים ויפעלו במתכונת המאושרת על ידי הממשלה".