רגע לפני שלא יהיה ניתן לבצע בממשלת מעבר מינויים בכירים במגזר הציבורי, מונה היום (רביעי) כפיר חן לתפקיד ראש מינהל המכס, אחד משלושת התפקידים הבכירים ברשות המיסים. הוא יהיה אחראי על כל תהליך גביית מיסי הייבוא, כולל מכס ומיסי הקנייה ועל מניעת הברחות מחו"ל וגילוי זיופי מותגים. במקביל, שרי האוצר והכלכלה החליטו למנות את גלית אבישי ליו"ר מכון התקנים, לאחר שהתפקיד לא אויש על ידי יו"ר קבוע מאז שנת 2018. מינויה של אבישי, אשר תכהן כאישה הראשונה בתפקיד, אושר על ידי ועדת גילאור למינוי בכירים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, הודיע על מינויו של כפיר חן לתפקיד. חן יחליף את אחד העובדים הוותיקים והבכירים ביותר ברשות זה שנים רבות, אבי ארדיטי, שהודיע לאחרונה על פרישתו משירות המדינה, לאחר 37 שנים. ארדיטי כיהן בשורת תפקידים בכירים ברשות, שהאחרון בהם, ראש מינהל המכס וחבר בהנהלה הבכירה של הרשות.
2 צפייה בגלריה
גלית אבישי עמיר פרץ
גלית אבישי עמיר פרץ
גלית אבישי, יו"ר מכון התקנים הנכנסת, ושר הכלכלה עמיר פרץ
(צילום: יח"צ משרד הכלכלה)
כפיר חן בן ה-45, שהחל את עבודתו ברשות המיסים בשנת 2005, כיהן בשנים האחרונות כראש מינהל משאבים והון אנושי ברשות המיסים והיה אחראי לבניין הכוח של הרשות. בעבר כיהן בין היתר כסמנכ״ל בכיר למינהל והון אנושי ומנהל אגף חירום, ביטחון, מידע וסייבר.
2 צפייה בגלריה
מכס
מכס
מנהל חדש למכס
במסגרת תפקידיו ניהל חן את תוכניות העבודה והתוכנית האסטרטגית של הרשות, כולל תקציבי הרשות וההון האנושי, גופי המחשוב, הביטחון ומערך הסייבר, הקים את המרכז הלאומי לאבחון מטענים, הוביל להקמה של מרכז לאומי לנתוני נוסעים והיה מופקד על מניעת הברחות אמל"ח בסחר החוץ של מדינת ישראל.
כפיר חן הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהמכללה למינהל ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
גלית אבישי מילאה ב-20 השנים האחרונות מגוון תפקידים בזירה הציבורית והובילה מגוון רפורמות, בתחום הגנת הצרכן והפיכתו לנושא מרכזי בשיח הציבורי.
בין היתר, כהנה כיו"ר מייסדת ומנכ"לית ארגון אמון הציבור, תפקיד בו כיהנה עד לפני כשנה ומנכ"לית המועצה הישראלית לצרכנות. אבישי, בעלת תואר B.A בהצטיינות בפילוסופיה ומדע המדינה מאוניברסיטת בן גוריון ותואר מוסמך M.A במדיניות ציבורית בתוכנית ליישוב סכסוכים וגישור מאוניברסיטת תל אביב, תכנס לתפקידה בשבועות הקרובים.
אבישי אמרה בין היתר, כי היא "מצפה לעבודה המשותפת עם צוות המכון וכלל הגורמים הרלוונטיים כדי להבטיח יעילות ואיכות מירבית של השירות לאזרחי ישראל ולמשק הישראלי. במיוחד בעת הזו נדרשת תפיסת עולם מאוזנת שאותה איישם בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה ודירקטוריון מכון התקנים".
לדברי כץ, "גלית אבישי מביאה עמה ניסיון עשיר ופעילות רבת שנים לטובת שיפור השירותים והתהליכים השונים למען הצרכנים. אני בטוח כי תדע לנהל את מכון התקנים ולהוביל מהלכים רבים ורפורמת שייטיבו עם השירותים אותם מעניק המכון לאזרחי המדינה".
פרץ הוסיף, כי "מכון התקנים הוא מוסד מפואר עם ידע ייחודי והשפעה אמיתית על הכלכלה הישראלית, ואני גאה שבפעם הראשונה תעמוד בראשו אישה, שהתמחותה היא קידום והגנה על זכויות צרכנים וכלכלה אנושית. אני סמוך ובטוח שיחד נקדם רפורמות משמעותיות בתחום התקינה וייבוא המוצרים, באופן שיגן על בריאותם, בטיחותם וזכויותיכם של הצרכנים ויקל על יוקר המחיה שכל כך נחוץ".