בעקבות ירידה של 40% במכירות הקוסמטיקה בסופר־פארם, מתגבשת תוכנית לצמצום הדיול. הרשת החלה בסבב שיחות עם ספקי הקוסמטיקה, וביקשה מהם להגיש לה עד סוף יוני תוכנית מוסדרת של מספר הדיילות הנדרשות לעבודה בסניפים, ביום שאחרי הקורונה. תוכנית ההתייעלות תצא לפועל ביולי.
סופר-פארם לא הוציאה לחל"ת את 1,000 הדיילות שהיא מעסיקה אך קרוב ל-3,000 דיילות שמועסקות על ידי יבואני ויצרני הקוסמטיקה הוצאו לחל"ת. בימים האחרונים החלו ספקיות להחזיר במשורה דיילות לעבודה, אך לא כולן: דנשר, למשל, ביקשה להאריך את החל"ת עד סוף יוני. מוערך שדיילות רבות יפוטרו, אך טרם ברור מספרן. נראה שהספקים מעוניינים לפטר לא פחות מאשר סופר-פארם. המכירות חלשות, בקניונים מתקשים להחזיר לקוחות וההתמודדות עם כללי הריחוק בהכרח תוביל לירידה בפדיונות. הספקיות כבר דיווחו על ירידה של 50%-60% במכירות מרץ-אפריל.
1 צפייה בגלריה
4,000 דיילות עובדות ברשת. סופר-פארם
4,000 דיילות עובדות ברשת. סופר-פארם
4,000 דיילות עובדות ברשת. סופר-פארם
(צילום: מירב קריסטל)
מסופר-פארם נמסר בתגובה: "הרשת פועלת בימים אלו להחזיר את כלל מחלקות הקוסמטיקה לפעילות מלאה ומצפה לחזרת דיילות החברה לשגרה, על אף הירידה במכירות הקוסמטיקה. לצערנו, ספקים בינלאומיים רבים דחו עקב משבר הקורונה את הפעילויות וההשקות של מותגיהם למועד בלתי ידוע".
בתוך כך, אחרי זיגזג בתאריכי הפתיחה של המשביר לצרכן ולחץ מצד קניונים וספקים, רמי שביט דיווח אתמול לבורסה על פתיחת הסניפים ביום חמישי. ברשת מועסקים 3,000 עובדים (כ-1,800 בהעסקה ישירה), אך עד סוף יוני רק 50% מהם ישובו לעבוד. במקביל סוכם עם ההסתדרות על הפחתות שכר לעובדים המשתכרים מעל 7,000 שקל לחודש ועל צמצום שעות העבודה.
שביט אמר שהירידה בפדיון בחודשי הסגר לא צפויה לפגוע מהותית בתוצאות הפיננסיות משום שהוצאות החברה היו אפסיות בתקופה זו, וכן החברה אמורה לקבל סיוע מדינה. יחד עם זאת, שביט מסר שלחברה 100 מיליון שקל בקופה ועוד 180 מיליון שקל מלאי, וספקים שירצו יוכלו להזדכות על הסחורה כנגד חוב.
את העיכוב בפתיחת הסניפים מתרץ שביט בכך: "ההגבלות שנקבעו וחוסר הבהירות בנוגע לכללים הנדרשים ואופן יישומם הביאו לכך שהחברה נדרשה לבצע התאמות לשם פתיחת החנויות".
מייל אדום המייל האדום