משלחת רשמית ראשונה של משרד החוץ של איחוד האמירויות, שהגיעה השבוע לישראל, מחפשת נכס שישמש לשגרירות הראשונה של איחוד האמירויות בישראל. ל-ynet נודע כי לארץ הגיעו במטוס פרטי שישה נציגים של משרד החוץ האמירתי, וכי הם מסיירים בארץ ומחפשים שני נכסים: נכס שישמש את השגרירות ונכס נוסף, וילה, שישמש כמעון של שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה, שיגיע בחודש הבא לישראל עם אשתו וארבעת ילדיהם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברי המשלחת שכרו משרד תיווך תל אביבי, ועד כה ראו נכסים במגדלי עזריאלי ובשרונה, אך הם בוחנים גם נכסים מחוץ לתל אביב. לגבי מעון השגריר, הם בודקים וילות בהרצליה פיתוח. חברי המשלחת מסיירים בארץ בליווי צמוד של דרור גבאי, סמנכ"ל משרד החוץ למינהל. מהשיחות שלהם עולה כי הדד ליין שהציבו להם למציאת שגרירות ופתיחתה הוא חודש אפריל הקרוב. ניתן להעריך שאם אכן זה הדד ליין, הם כנראה מעוניינים לדחות את הפתיחה עד לאחר הבחירות בישראל כדי שלא תנוצל לתעמולת בחירות.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
יגיע בחודש הבא: מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה, השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל
אתמול הגיעה המשלחת האמירתית לביקור במרכז פרס לשלום ולחדשנות, זאת לבקשת חברי המשלחת שרצו ללמוד על העשייה של המרכז כמוקד לחדשנות ושיתופי פעולה אזוריים ולהניח יסודות לעבודה משותפת בעתיד. חברי המשלחת קיבלו סקירה מקיפה מפי אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס, על הסטארטאפים העדכניים בישראל, על ההמצאות והפיתוחים בקו החזית של החדשנות הישראלית ועל פעילות המרכז לטובת חיים משותפים ודו קיום בין ישראל לבין שכנותיה.
במקביל לביקור המשלחת של איחוד האמירויות, נמצאת באבו דאבי משלחת ישראלית בראשות השליח המיוחד למפרץ, צבי חפץ, שגם היא מחפשת נכס שישמש את שגרירות ישראל באבו דאבי. בניגוד לחברי המשלחת האמירתית, שהגיעה לישראל במטוס פרטי, חפץ הגיע לדובאי בטיסה מיוחדת של ישראייר שהטיסה את הצוות המקדים של הפקת "הישרדות" בדרכם לפיליפינים. בינתיים, הממונה הזמני באבו דאבי, איתן נאה, יושב במשרדים זמניים במלון בבירת איחוד האמירויות.
2 צפייה בגלריה
משלחת החלוץ של משרד החוץ האמירתית מחפשת נכס שישמש את שגרירות איחוד בישראל
משלחת החלוץ של משרד החוץ האמירתית מחפשת נכס שישמש את שגרירות איחוד בישראל
המשלחת של משרד החוץ האמירתי בישראל
(צילום: מרכז פרס לשלום ולחדשנות)
בתוך כך, שגריר איחוד האמירויות החדש בישראל, מוחמד אל חאג'ה, השיק חשבון טוויטר חדש וצייץ בעברית: "אני שמח להשיק את חשבון הטוויטר שלי כשגרירה הראשון של איחוד האמירויות הערביות בישראל. אני מצפה לחזק את הקשרים בין אזרחי שתי המדינות על ידי טיפוח השלום, הבנה ושגשוג בקרב עמנו ולמען האיזור כולו. מרחאבה, ברוכים הבאים".
שגרירות איחוד האמירויות בישראל השיקה גם היא חשבון טוויטר וצייצה בעברית, ערבית ואנגלית: "זהו חשבון הטוויטר הרשמי של שגרירות איחוד האמירויות הערביות בישראל. אנו מצפים לשתף חדשות ומידע על איחוד האמירויות הערביות ולקדם שלום, הבנה ושגשוג בקרב עמנו והאזור. סלאם. שלום".