מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הפציר במסגרת שיחת זום שקיים עם בכירי ענף הקמעונאות לצאת נגד מערכת הבנקאות בכלי התקשורת. "לא יזיק אם תתנו לנו רוח גבית על הבנקים, באגרסיביות, לא בעדינות", הפציר באב"ד בהראל ויזל, מנכ"ל רשת פוקס, שהבטיח שכך יעשה במסגרת שני ראיונות שתוכננו לו בתקשורת. "אתם חייבים בכל ראיון שאתם נמצאים בו להגיד שהבנקים חייבים להבין את גודל השעה. תגידו שזה בגיבוי מלא של משרד האוצר", הוסיף באב"ד.
הגם שמדובר באירוע תמוה שבו משדל פקיד ציבור אנשי עסקים לצאת נגד מגזר מסוים, ניכר כי המטרה המרכזית של מנכ"ל משרד האוצר היתה הסטת האש מהמחדלים של המשרד שבראשו הוא עומד בניהול משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
שי באב"ד
שי באב"ד
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד
(צילום: משרד רה"מ )
באב"ד הטיח בבנקים כי האחריות על כך שהפניות של עסקים לקבל הלוואות מהקרן שהיקפה 8 מיליארד שקל לא נענות במהירות מוטלת על כתפיהם וטען כי הם אלו שלא משחררים את הכסף. נזכיר כי בנק ישראל הציג נתונים לפיהם הערבות שמספקת המדינה להלוואות לעסקים בהיקף של 15% מסך האשראי היא בין הנמוכות בעולם המערבי.
אין זו הפעם הראשונה שבה מנסה הממשלה לכסות על מחדליה באמצעות הסטת האש לכיוונו של המגזר העסקי. כך קרה גם במחאה החברתית בשנת 2011 שבה הופנתה ההזנחה הכוללת של הממשלה בתחומי הדיור ויוקר המחיה אל העסקים הגדולים. יש מי שהגדירו הערב את המהלך של באב"ד פאתטי, שקוף וצפוי.