המריבות בצמרת משרד האוצר לא פוסקות. לאחר התפטרות שלושה בכירי המשרד רק לאחרונה, התלונן שר האוצר ישראל כץ על היועץ המשפטי באוצר, עו"ד אסי מסינג, כי הוא פועל נגדו ומדליף מהישיבות נגד שר האוצר.

1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
במשרד האוצר לא מוציאים מכלל אפשרות שעו"ד מסינג יהיה הבכיר הרביעי שיעזוב בקרוב את המשרד. גורמים בכירים במשרד אמרו היום כי לאחר הגשת תלונה רשמית על ידי השר נגד היועץ המשפטי של המשרד, סביר להניח שמסינג לא ימשיך בתפקידו. אחד מאנשי האוצר אמר כי "קשה להניח שהשניים יוכלו להמשיך לעבוד יחד ולכן נראה שאסי מסינג יצטרף לפורשים מהאוצר כבר בקרוב".
ההתכתבות שגרמה לסערה במשרד האוצר התנהלה בין מסינג לבין דוברת המשרד, לילך וייסמן:
מסינג: הורדוס הודיע עכשיו בקבינט שהצלתי 22 מיליארד שקל. פרס ישראל. ויסמן: כדי לתת אותם מחר למי שיופיע בכתבה בערוץ 12. מסינג: מה יש מחר? ויסמן: מה פירוש. כל כתב שעושה כתבה על אוכלוסיה נזקקת מקבל ישר כמה מיליארדים לפנים. יצוין, שהכינוי הורדוס נולד מכך שהשר ישראל כץ אמר בעבר כי הוא הצליח היכן שהורדוס נכשל ומאז יש המכנים אותו במשרד האוצר "הורדוס".
לאחר שנודע לשר על ההתכתבות בין שני בכירי המשרד, ולאחר שלדבריו הוצג לו צילום מסך של הדברים, התלונן השר בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרש כי יבחן הדלפות אסורות נגדו שבוצעו על ידי פקיד עובד מדינה מתוך קבינט הקורונה. כץ דרש ממנדלבליט שיזמן את מסינג לבירור "בשל תדרוכים מגמתיים נגדי מצידו". לדברי כץ, בהתכתבות שהוצגה לו מתדרך מסינג במפורש נגד שר האוצר מתוך הקבינט, ולטענתו הציטוטים מתוך הישיבה הודלפו לתקשורת ופורסמו על ידי פרשן כלכלי בכיר.
בתגובה אמר שר האוצר כץ, כי התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה על כך שהיועץ המשפטי של האוצר הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה, המלווים בהשמצות אישיות נגדו, וציין כי קיים תיעוד לגבי המעשה. השר כץ ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול לפי שיקול דעתו כדי לטפל בתופעה החמורה הזאת.
מלשכת היועץ המשפטי לממשלה ביקשו להבהיר כי "במסגרת שיחה שיזם לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה בעניינים מקצועיים שונים עם שר האוצר, העלה השר גם טענה בדבר תדרוך פסול שקיים כביכול היועץ המשפטי של משרד האוצר עם עיתונאי, וציין כי בידיו צילום מסך המבסס את טענתו. יודגש, כי טענת השר לא נגעה להעברת מידע מדיוני קבינט הקורונה.
"לאחר שדבר קיומה של הטענה נודע ליועץ המשפטי של משרד האוצר, הוא פנה ביום ראשון האחרון אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש להבהיר את הדברים. בין היתר טען, כי לא היו דברים מעולם, כי לא פנה כלל אל אותו עיתונאי וכי לא תדרך נגד השר הממונה. בסוף אותה שיחה ולאור ההבהרות הנ"ל סיכמו היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי למשרד האוצר כי האחרון יקיים שיחה עם השר לשם ליבון העניין, ובכך ימוצה הטיפול בעניין. הדבר לא בוצע עד עתה עקב שהייתו של שר האוצר בבידוד".

רק לאחרונה התפטרו ממשרד האוצר שלושה הבכירים ביותר במשרד, הן על רקע קרע ביחסים ביניהם לבין השר כץ והן בשל אי אישורו בזמן של תקציב לשנת 2020 ואי הכנתו במועד הקבוע בחוק של תקציב לשנת 2021. החשב הכללי, רוני חזקיהו, ציין בימים האחרונים כי פרש בעיקר בשל אי אישורו של תקציב המדינה וכי במצב הזה לא רצה להמשיך לשמש בתפקידו.
ראש אגף התקציבים שאול מרידור התפטר בסערה מהמשרד והאשים את שר האוצר, בין השאר, בהשלטת טרור במשרד ובניהולו שלא לפי אמות המידה המקובלות באוצר, ובראשן אי אישור תקציב מדינה לאחר הקמת ממשלת האחדות.
מנכ"לית המשרד, קרן טרנר-אייל, פרשה לאחר שנתגלעו חלוקי דעות ויחסים מתוחים בינה לבין שר האוצר, עמו עבדה קודם לכן באופן צמוד במשך ארבע שנים כמנכ"לית משרד התחבורה.