חגיגת מבצעים באמזון: יום המבצעים הגדול של אמזון, "פריים דיי", התחיל הבוקר (ב') ב-7:00 שעון ישראל ויימשך כיומיים. הוא מיועד למנויי אמזון פריים שמשלמים לחברה מדי חודש. בשנה שעברה, שנת הקורונה, אמזון דיווחה שנקנו דרכה מוצרים בשווי 10.4 מיליארד דולר. השנה, אמזון הקדימה את פריים דיי לרבעון השני כדי לשפר תוצאות. המטרה העיקרית של היום הזה: להוסיף מנויים לאתר שמתחזק כבר כ-100 מיליון כאלה.
2 צפייה בגלריה
פריים דיי
פריים דיי
פריים דיי
(צילום: שאטר סטוק)
לישראלים יש לזה משמעות פחות טובה: אמזון מאפשרת למנויים חודש אחד חינם ואחרי זה אפשר לבטל את המינוי. ישראלים רבים עושים מינוי עבור פריים דיי ומתנתקים אחרי חודש. אם בשנה שעברה נרשמתם למינוי לחודש חינם באוקטובר, לא עברה עדיין שנה מאז. כלומר, הזכאות שלכם לחודש חינם עדיין לא בתוקף.
מי שעשה את זה אז יישלם 12.99 דולר לחודש ואם יש מבצעים טובים - זה לא דיל ברייקר. מי שלא נרשם מעולם לאמזון פריים - יכול להירשם בכיף ולקבל נגישות למבצעים.
אמזון ביטלה את האפשרות למשלוח חינם לישראל ועל כן יש לקחת בחשבון מחירי שילוח לא נמוכים ומע"מ במקרה של קנייה מעל 75 דולר. בנוסף, אתרי אמזון בריטניה, גרמניה וצרפת לא מספיק אטרקטיביים לאחרונה מבחינת מבצעים.
"בעבר הייתי ממליץ להירשם לאמזון הבריטי, לגרמני ולאמריקני", מסביר בני בוחניק, מומחה קניות אונליין. "השנה רק לאמריקני - גם זה לא חובה. בכל מקרה אל תירשמו מראש, אפשר להירשם תוך כדי מבצע שמוצא חן בעיניכם.
"הסיבה שהאתרים האירופיים פחות אטרקטיביים היא גם שמחירי השילוח עדיין גבוהים וגם כי הם לא יתנו את מלוא ההנחה על המוצר. זה עדיין יכול להיות אטרקטיבי, אבל צריך להשוות מחירים ולבדוק. יהיו מבצעים מעניינים אבל לא טירוף מוחלט כי עדיין יש קשיי שילוח. העולם נמצא במשבר קשה. יש כבר מבצעים על אופנה".
מה משתלם לקנות בפריים דיי? "יש מוצרים שהשוק הישראלי עדיין לא אטרקטיבי בהם כמו כלי עבודה, אלקטרוניקה בידורית, רסיברים שהמחירים שלהם קפצו פי שניים בכל העולם בגלל בעיית ייצור, ויש גם מבצעים עמוקים על מוצרי אמזון (שלא נמכרים בישראל או נשלחים ארצה ישירות, מ.ק). למשל, היום אמזון הציעו את קינדל פייפר ווייט הדגם החדש ב-80 דולר במקום ב-130 דולר. כך או כך, צריך תמיד להשוות מחירים ולא להסתכל רק על אחוזים: לבדוק את עלויות השילוח ולהשוות למחיר בארץ".
לפני שנה היה לאמזון משלוח חינם לארץ בקנייה מעל 49 דולר. "אני מאמין שהוא עוד יחזור. בינתיים אין משלוח חינם אבל העלות שלו השתפרה דרמטית. עלות משלוח בסיסית עומדת על 11-9 דולר פלוס כמה דולרים לכל ק"ג".

שילוח לארץ

במקביל לפריים דיי חלק מהאתרים המתחרים ייצאו גם הם במבצעים מול אמזון, בהם וולמארט וטרגט וגם אמריקן איגל ששולח לארץ חינם בקנייה מעל 50 דולר. אמזון שולחת ישירות לישראל חלק ממוצריה ואחרים לא שולחת לארץ. כדי לשלוח לארץ מוצרים אלה יש להיעזר בחברות שילוח שמחזיקות כתובת מקומית בארה"ב - כמו IDGU, דילטס, שיפו, שיפיטו ויושופס.
יניב קוטר, מבעלי דילטס, אמר ל-ynet כי "אמזון הקדימה את פריים דיי כדי שיחול לפני 4 ביולי כך שהאמריקנים יוכלו להוציא את ההכנסה הפנויה שלהם מוקדם יותר על אמזון ולא על המתחרים. כדאי לקנות את מוצרי אמזון: טבלטי פייר, רמקולי אקו - שימכרו עכשיו בהנחות הכי גדולות השנה.
"בנוסף, השנה ישנם מוצרים שאפשר להשיג את ההנחה שלהם רק דרך אלקסה (העוזרת הקולית של אמזון, מ.ק). למשל, אם תרצו לרכוש רמקול חכם אקו דוט ב-25 דולר, תוכלו להזמינו רק מאלקסה. כלומר לתת לה פקודה קולית: 'אלקסה תזמיני לי אקו דוט'. אקו שואו 8 יימכר ב-70 דולר, לאחר הנחה של 40 דולר ורק דרך אלקסה. לא חייבים מוצר אמזון בשביל זה, אפשר להוריד את האפליקציה של אלקסה, לחבר אותה לחשבון אמזון של הצרכן ולהזמין את המוצר דרך האפליקציה".
יש עדיין בעיות בשילוח? "יש עדיין פחות מטוסים כי רבים משמשים להטסת חיסונים. מחירי השילוח עדיין גבוהים בעולם בין פי ארבעה לפי חמישה ממה שהיו לפני הקורונה. יש הרבה סחורות שזזות בעולם בים במקום באוויר, יש פקקים, אז אנחנו רואים עלייה מאוד משמעותית בעלויות מאז הקורונה, שעדיין קיימת. זאת הסיבה שאמזון ממשיכה לגבות עלויות שילוח שאנחנו לא רגילים לראות".
מה עוד לקנות? "ראוטרים, מוצרי רינג (פעמון אלקטרוני שמקשר בין מצלמות אבטחה), כל מה שנועד לשימוש מחוץ לבית מצריך אישור משרד התקשורת (לאחרונה קל להשיגו והוא לא עולה כסף). יהיו הנחות רוחביות בערך על הכל. לגבי בגדים ונעליים אנחנו ממליצים לחכות ל-4 ביולי, נראה אז הנחות אצל כל הספקים בארה"ב לא רק באמזון. יהיה יותר מבחר ומידות והמחירים יירדו, אז שווה לחכות. כדאי לקנות גם מתנפחים. עלות השילוח שלהם לא גבוהה כי זה יותר כבד מהנפח. אפשר לקנות מתנפחים באיכות טובה ב-15-10 דולר ביום רגיל, עכשיו עם פריים דיי זה יהיה משתלם יותר".
דילטס מציעה מבצע שילוח: 20 דולר מחיר קבוע למכשירי אמזון בתנאי שתכללו פריט אחד כזה בהזמנה. זה מתווסף למבצע: 20 דולר לנעליים ושני קילו איפור. יושופס המתחרה מציעה הנחה של 60% על משלוחים עד הבית מאמזון והנחות על משקלים שונים למשל עד 10 ק"ג: 40% הנחה.
כרגע באמזון יש מבצעי פרה פריים דיי שנחשבים פחות משתלמים. במהלך פריים דיי יצוצו גם מבצעי בזק: כאלה שמתפרסמים למשך זמן מוגבל. כדאי לבדוק גם את איביי שחוגגת את היום הזה במבצעים משל עצמה ואת עלי אקספרס שעשוי לצאת במבצעים חוסמי אמזון.
פורסם לראשונה: 19:22, 20.06.21