האבטלה בשיא? יש 800 אלף דורשי עבודה? כמה ברי מזל דווקא נכנסו בימים אלה לעבודה חדשה, עם מעט מאוד שעות, ועם שכר של כ-150 אלף שקל עבור שלושה חודשים וחצי. ואיך קוראים למקום העבודה הנחשק הזה? כנסת ישראל.
תופעה כזאת לא זכורה. כמעט מדי יום מתפטרים חברי כנסת ובמקומם מושבעים חברי כנסת חדשים. זאת, כאשר כבר בימים הקרובים צפויה ועדת הכנסת להכריז על יציאה לפגרת הבחירות. המליאה תתכנס רק במקרים מיוחדים, רוב ועדות הכנסת יושבתו כמעט כליל, ורק העיקריות שבהן, כמו ועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון, יתכנסו מדי פעם.
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: ערוץ הכנסת)
וכך ישתכרו חברי כנסת חדשים, שנשבעו אמונים רק בימים האחרונים ועוד יושבעו גם בימים הבאים כסף גדול בזמן קצר.
שכרו של חבר כנסת השנה הוא 45,251 שקל בחודש. הבחירות יתקיימו ב-23 במרץ וחברי הכנסת החדשים יושבעו רק שבועיים לאחר מכן. לכן מי שנכנסו לכנסת במהלך חודש דצמבר ישתכרו עד לפרישתם כ-150 עד 180 אלף שקל, ל-3.5 עד 4 חודשי כהונה. אולם, ימי העבודה שלהם צפויים להיות מעטים ביותר עם פיזור הכנסת.
חברי הכנסת החדשים כמובן לא אשמים במצב שנוצר, וגם לא מדובר כאן על עלות נוספת למדינה, אך על רקע המצב במשק ומאות אלפי המובטלים, מעשה נכון היה אולי שחברי הכנסת החדשים יודיעו כי הם מוותרים על חלק משכרם הגבוה, נוכח ימי העבודה המעטים עד מאוד הצפויים להם בכהונה הקצרה ערב הבחירות.
5 צפייה בגלריה
זאב אלקין גדעון סער
זאב אלקין גדעון סער
התפטרו מהכנסת: זאב אלקין וגדעון סער
(צילום: רפי קוץ, עמית שאבי)
הנה כמה מחברי הכנסת החדשים: ב-11 בדצמבר הושבע ניסים ואטורי מהליכוד במקום גדעון סער שהתפטר. ב-24 בדצמבר החל לכהן שבח שטרן, יו"ר המטה הלאומי בליכוד, במקומה של ח"כ מיכל שיר שהצטרפה לרשימתו של סער. יום לאחר מכן, ב-25 בדצמבר, נכנס לכנסת השר לשעבר איוב קרא, במקומה של שרן השכל, שהצטרפה גם היא לרשימתו של סער.
5 צפייה בגלריה
איוב קרא
איוב קרא
שוב נכנס לכנסת לפני כשבוע, איוב קרא
(צילום: ניצן דרור)
ב-27 בדצמבר הצטרפה מטי יוגב, ראש המרכז הישראלי לשוויון הזדמנויות, מהמקום ה-43 בליכוד לכנסת, במקומו של שר המים וההשכלה הגבוהה המשלימה, זאב אלקין, שהצטרף כמספר 2 למפלגת התקווה החדשה של גדעון סער.
5 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
חבר הכנסת החדש, ניסים ואטורי
(צילום: אבי חי)
ב-29 בדצמבר נכנסה לכנסת יעל רון בן משה מסיעת חוסן לישראל שבכחול לבן, במקומו של עופר שלח, ממפלגת יש עתיד, שהחליט להקים מפלגה עצמאית חדשה.

5 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן באולפן ynet
גם יפנה מקום: אבי ניסנקורן
(צילום: קובי קואנקס)
כעת צפויים לפרוש שר המשפטים אבי ניסנקורן וח"כ עינב קאבלה, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ובמקומם ייכנסו בשבוע הקרוב לכנסת עוד שני חברי כנסת חדשים: ולאדימיר בליאק ומשה יהודה טור-פז, שניהם מיש עתיד, מהמקומות ה-41 וה-42 ברשימת כחול לבן לכנסת ה-23. רשימת המתפטרים עוד יכולה להתארך, וכך גם רשימת המצטרפים הזמניים שיהנו מהשכר הגבוה.