לאחר התפטרותו של מנכ"ל עדיקה, דודי שוורצברג, ששימש גם בתפקיד דירקטור בחברה, סיימו את תפקידם גם הדירקטורים איריס בק קונדר וניר אינגביר. בק ואינגביר משמשים כדירקטורים בעדיקה מאז 2018 והובאו לדירקטוריון על ידי כלל תעשיות.
הבוקר הודיעו שני נושאי משרה נוספים בחברת האופנה עדיקה על התפטרותם - טום רום, סמנכ"ל הקריאייטיב, וליטל שוורצברג, סמנכ"לית האופנה האחראית בחמש שנים האחרונות על התחום בחברה, שהיא גם אחותו של שוורצברג. שוורצברג והמשנה למנכ"ל, צביקה אלון, הודיעו לפני יומיים על התפטרותם.
2 צפייה בגלריה
חנות של עדיקה
חנות של עדיקה
חנות של עדיקה
על פי ההערכות, טום רום וליטל שוורצברג אינם האחרונים שיתפטרו. עוד בקבוצת המייסדים המקורבים להנהלה היוצאת - ליבנה ברבי, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואסף אשל, מנהל האתרים של עדיקה בארץ ובחו"ל.
ברקע לההתפטרות המנכ"ל והמשנה לו חילוקי דעות מול בעלות השליטה - גולף וכלל תעשיות - בנוגע להתפתחות האסטרטגית של עדיקה בארה"ב. חברי דירקטוריון עדיקה הם משה אטיאס, איריס בק, זהר טל, ניר אינגבר ונופר מלדבני. על פי הסכם ההעסקה של שוורצברג ואלון, הם מחויבים בהודעה מקדימה בת ארבעה חודשים לפני עזיבה.
מייסדי החברה רואים בפעילות בחו"ל מנוע צמיחה עתידי של החברה, ועדיקה אף החלה לקיים בחודשים האחרונים פגישות וניהלה משא ומתן עם משקיעים וגורמים קמעונאיים בחו"ל לצורך להרחבת פעילות החברה בארה"ב. בכלל תעשיות לא ראו עין בעין את הרחבת הפעילות באמצעות גיוס הון ממשקיעים, שכן המשמעות מבחינתה היא דילול חלקה של קבוצת גולף בעדיקה. לפני 10 ימים מינתה כלל תעשיות את סמנכ"ל הכספים שלה, מנשה שגיב, לדירקטור בעדיקה.
דדי שוורצברג מנהל את עדיקה מאוגוסט 2011 ונחשב לרוח החיה ומי שמוביל את החברה. התלות של החברה בו גבוהה, ועזיבתו מעמידה בסימן שאלה את המשך קיומה במתכונת הנוכחית. בדו"חות הכספיים ציינה החברה כי "דוד שוורצברג, מנכ"ל החברה ודירקטור, הוא איש מפתח בקבוצה. אם יחדל נושא המשרה האמור מלעבוד בחברה, עשויה להיות לכך השפעה על תוצאות החברה והתפתחות עסקיה".
שוורצברג ואלון אף ויתרו על שכרם במסגרת צעדי התייעלות להתמודדות עם השפעת נגיף הקורונה, והמשיכו לנהל את החברה בחודש האחרון ללא שכר. על פי דיווחי החברה, הסכימו השניים לוותר על המענקים השנתיים בגין שנת 2019 בפועל למשך תקופה בת 60 יום.
בשנה האחרונה פרצה עדיקה לארה"ב והחלה בפעילות אונליין מחוץ למדינה שתפסה תאוצה והייתה במומנטום חיובי. עדיקה סיימה את שנת 2019 עם הכנסות של 136.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 95.5 מיליון שקל בשנת 2018 - צמיחה שנובעת מהפעילות השוטפת ומהכנסות של 15.3 מיליון שקל בפעילות בחו"ל.
בתקופת משבר הקורונה, החל מ-16 במרץ ועד היום, הגיעו הכנסות החברה מהפעילות בארה"ב ל-3.5 מיליון שקל, ומאז 1 בינואר ועד היום הסתכמו מכירות המגזר הבינלאומי ב-14.5 מיליון שקל. ברבעון הרביעי של 2019, טרום משבר הקורונה, הציגה עדיקה הכנסות של 12 מיליון שקל מהפעילות בארה"ב, בזכות המכירות בבלאק פריידי.
2 צפייה בגלריה
דדי שוורצברג
דדי שוורצברג
דדי שוורצברג
(צילום: יח"צ)
לפני כשבוע הודיעה עדיקה כי בעלת השליטה גולף ביטלה לחברה את הערבות הבנקאית בסך חמישה מיליון שקל, שהעמידה לה ערב ההנפקה לצורך הבטחת התחייבויות של החברה. עדיקה העמידה פיקדון של 1.5 מיליון שקל במזומן, כך שחשיפת גולף להתחייבויות של עדיקה עומדת על 3.5 מיליון שקל. בהמשך ההודעה מסרה עדיקה: "החברה פועלת להחלפת הערבות כבטוחה או לאישורה ואשרורה כעסקה מזכה. יובהר כי אין ודאות שיוחלפו הבטוחות או שאישורים כאמור יתקבלו".
גולף רכשה את אתר האופנה עדיקה בשנת 2015 בתמורה ל-40 מיליון שקל. עדיקה הפכה לפלטפורמה שבונה ומנהלת את כל אתרי הסחר של קבוצת גולף בתמורה לתשלום על שירותי האונליין. עדיקה החלה דרכה כאתר סחר לאופנת נשים ולאחר שנמכרה לקבוצת גולף התפתחה לחנויות פיזיות ומונה כיום תשע חנויות בישראל וחנות במנהטן.
מקבוצת גולף נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטתו של דדי שוורצברג לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת עדיקה, מודים לו על העשייה בחברה ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך. כמו כן, החברה רשמה לפניה את הודעתו של צבי אלון לסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל ומאחלים לו הצלחה".
פורסם לראשונה: 13:32, 14.04.20