רם בלינקוב ייכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד האוצר ביום ראשון הקרוב, כך נודע ל-ynet. הממשלה צפויה לאשר את מינויו בראשון, לאחר שיעבור את השלבים הדרושים למינויו עד לסוף השבוע. בלינקוב יצטרך לחתום גם על הסכם ניגוד עניינים, שיכלול גם מיזמים פרטיים שהיה מעורב בהם לאחרונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ביום חמישי הקרוב זומן בלינקוב להתייצב בפני ועדת המינויים הבכירים בנציבות שירות המדינה, שבראשה עומד הנציב, הפרופסור הרב דניאל הרשקוביץ, ובה חברים גם שני אנשי ציבור. על המועמד לתפקיד מנכ"ל להתייצב אישית בפני הוועדה ולהשיב לשאלות חבריה. כמו כן בוחנת הוועדה את כישוריו לתפקיד ואם אין פגם כלשהו בעברו בתחום טוהר המידות.
2 צפייה בגלריה
רם בלינקוב
רם בלינקוב
רם בלינקוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אם הוועדה מאשרת את המינוי הוא מועבר למזכירות הממשלה, כדי לאשרו ברוב קולות לפחות בישיבה קרובה של מליאת הממשלה. מינויו של בלינקוב אמור להיות מאושר בישיבת הממשלה ביום ראשון הבא ומיד לאחר הישיבה יצטרף בלינקוב לדיונים בצמרת משרד האוצר, על גיבוש תקציב המדינה וחוק ההסדרים.
בלינקוב עונה על כל הכישורים הדרושים לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, ואישור מינויו של מי שהיה כבר ראש אגף התקציבים באוצר לפני 12 שנים וקודם לכן מנכ"ל משרד הפנים, מובטח.
כדי להתמנות למנכ"ל משרד ממשלתי על המועמד להיות בעל תואר אקדמי ממוסד להשכלה גבוהה המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל, או המקביל לה בארץ בה נרכש, שאושר כשקול לתואר מהתארים האקדמיים הנהוגים בישראל.
כמו כן על המועמד להוכיח ניסיון בתפקידים ניהוליים בכירים, בשירות הציבורי או בתאגיד, בעל היקף עסקים או פעילות משמעותיים, אשר יהיו חלק מתקופת ניסיונו בתחום עיסוקו העיקרי של המשרד שבו יתמנה כמנכ"ל או כמוקבל אליו.
במקרים מיוחדים הוועדה יכולה לאשר, בנסיבות העניין, בהחלטה מנומקת, אם המועמד הוא בעל ניסיון מיוחד בתחום (כמו עבודה ממושכת באגף התקציבים), ולכן הוא כשיר לשמש בתפקיד הבכיר של מנכ"ל או מוקבל אליו.
עם מינויו של עובד בדרגת מנכ"ל במשרד ממשלתי על היועץ המשפטי של המשרד, במקרה של האוצר עו"ד אסי מסינג, לחתום עמו על הסכם ניגודי עניינים, שיבהיר במה יהיה אסור לו לעסוק תקופה מסויימת. אצל בלינקוב מדובר בכל הקשור לנת"ע, נתיבי תחבורה עירוניים, שהיא חברה ממשלתית, ובנושאים שבהם טיפל באופן פרטי כיזם בעת האחרונה.
2 צפייה בגלריה
יוגב גרדוס, מ"מ ראש אגף תקציבים באוצר
יוגב גרדוס, מ"מ ראש אגף תקציבים באוצר
יוגב גרדוס, מ"מ ראש אגף תקציבים באוצר
(צילום: משרד האוצר)
מינוי אחר טרם הוגש לאישור נציבות שירות המדינה - מדובר במינויו של מ"מ ראש אגף התקציבים כיום, יוגב גרדוס, לראש אגף התקציבים הקבוע. גרדוס, כך נודע ל-ynet, יוכל להתמנות לתפקיד באופן קבוע, לאחר שבעבר נטען כי חסרה לו תקופה של תפקידים ניהוליים בכירים בשירות הציבורי או בתאגיד. העובדה שיכהן כמ"מ ראש אגף התקציבים בעשרת החודשים האחרונים תסייע לאישורו לתפקיד, על פי הכללים הנהוגים בנציבות שירות המדינה.
לפי שעה גרדוס, כמ"מ ראש אגף התקציבים, משתתף בכל הדיונים באוצר, ועד למינויו כמנכ"ל המשרד מעודכן גם בלינקוב בכל ההחלטות המתקבלות ובתוכן הדיונים בצמרת המשרד, ואף השתתף בישיבת ההנהלה הראשונה הבלתי פורמלית שכינס השר אביגדור ליברמן בטרם התקיים בראשית השבוע שעבר טקס חילופי השרים במשרד, עם השר לשעבר, ח"כ ישראל כץ.