נחום ביתן ממשיך למכור סניפים במטרה לגייס הון הנחוץ לו להחזרת הלוואות לבנקים, ובכך לסכל את עסקת הפניקס, שתגרום לו לאובדן השליטה ברשת יינות ביתן. הבוקר (ג') הודיעה רשת ויקטורי על הסכם (כפוף לתנאים) לרכישת 6 סניפים מיינות ביתן בשווי כולל של 75 מיליון שקל.

לרשת ויקטורי 59 סניפים ועם הרכישה של סניפי מגה היא תגיע ל-65 סניפים עם מחזור מכירות שנתי מוערך של כ-2.4 מיליארד שקל (לפני רכישת הסניפים החדשים).
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
בשנים האחרונות רכשה ויקטורי מנחום ביתן כ-10 סניפים בתמורה לכ-100 מיליון שקל. ההודעה של ויקטורי מגיעה לאחר הודעה דומה של רשת פרשמרקט בשליטת משפחת אמיר אתמול על הסכם לרכישת 10 סניפים של יינות ביתן ומגה בשווי כולל של 210 מיליון שקל, לא כולל מלאי. פרשמרקט רכשה באוקטובר האחרון 3 סניפים של יינות ביתן ומגה תמורת 47 מיליון שקל וכיום היא מונה 41 סניפים.
עם זאת, ביצוע העסקאות עדיין לא ודאי: שתי הרשתות הקונות, פרשמרקט וויקטורי, מפרטות כי "ההסכם אם יחתם, יכלול תנאים מתלים ובהם בין היתר אישור דירקטוריון החברה בראשות היו"ר שלמה רודב, אישור הממונה על התחרות ואישור שני הבנקים, מזרחי והפועלים להסרת השעבודים המוטלים על הסניפים".
נזכיר, כי נחום ביתן כתנאי לקבלת קו אשראי בסך 150 מיליון שקל משני הבנקים הנ"ל נאלץ לשעבד להם 99% ממניותיו ברשת, בנוסף למתן אופציה לכל אחד מהבנקים הנ"ל ל-8% ממניות הרשת, לכל אחד מהם. בנוסף חתם ויתור על סמכויות הניהול שלו לטובת היו"ר שלמה רודב.
מקורבי ביתן טוענים כי השתמש רק ב-50 מיליון שקל מקו האשראי שהעמידו לו הבנקים ולכן לא כל התנאים המגבילים שחתם עליהם חלים עליו. מכירת הסניפים מתבצעת על ידי ביתן במטרה לסכל את המכירה להפניקס על ידי גיוס של סכום השווה לסך חובותיו לבנקים ובכך להשתחרר מהמחויבות שלו כלפיהם ומהמגבלות שהשיתו עליו.
עכשיו צריך לחכות ולראות האם הבנקים יאשרו את העסקאות הנ"ל שמצמצמות בצורה משמעותית את פעילות יינות ביתן ויאפשרו לביתן לחזור ולשלוט ברשת שייסד ובנוסף ייתרו את הצורך שלו בעסקה עם חברת דמרי.
ההערכה היא שבמשך היום יודיע ביתן על עוד עסקאות למכירת סניפים לרשתות נוספות במטרה לגייס כ-400 מיליון שקל. גם רשת יוחננוף אמורה להודיע היום על רכישת סניפים מביתן וכנראה גם מחסני השוק.